BMW 1-SERIE 5-DØRS: TWINPOWER TURBO-MOTORER.

Slip livet løs.

Topmoderne indsprøjtningsteknologi, fuldt variabel ydelsesstyring og turboladning – det er hemmeligheden bag BMW EfficientDynamics-motorernes imponerende karakteristik. Både benzin- og dieselmotoren har en sportslig momentkurve fra helt lave motoromdrejninger. Når det derimod drejer sig om forbruget og CO2-udledningen, så holder BMW 1-serie lav profil – ikke mindst BMW 116d EfficientDynamics Edition.

BMW TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Den nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-benzinmotorer begejstrer med temperamentsfuld kraftudvikling og spontan motorrespons fra helt lave omdrejninger. De er samtidig mere økonomiske, renere og kraftigere end forgængerne. Denne innovative konstruktion er en milepæl inden for BMW EfficientDynamics-strategien og forener de nyeste indsprøjtningsteknologier og fuldt variabel ventilstyring Valvetronic inkl. dobbelt VANOS med innovativ turboteknologi for at øge både effektiviteten og dynamikken. Resultatet er en ekstremt effektiv motor, som på imponerende vis understreger BMW’s kompetencer som motorkonstruktør. Den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der flere gange har vundet ”Engine of the Year Award”, høster bred anerkendelse for sin dynamiske kraftudvikling, fornemme gangkultur og imponerende effektivitet. Det gennemprøvede teknologikoncept i motorerne fra EfficientDynamics-programmet anvendes i næsten alle vores benzinmotorer.

  • BMW M140i
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    340 (250)/5.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    500/1.520-4.500
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW M140i xDrive
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    340 (250)/5.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    500/1.520-4.500
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 125i 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    224 (165)/5.200-6.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    310/1.400-5.000
    Kompression : 1
    10,2
  • BMW 120i 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    184 (135)/5.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    290/1.350-4.250 [270/1.350-4.600]
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 118i 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolumen i cm3
    1.499
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    136 (100)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    220/1.250-4.300
    Kompression : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO-DIESELMOTORER.

Nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-dieselmotorerne er et eksempel på den konsekvente gennemførelse af BMW EfficientDynamics-tanken: At opnå maksimale ydelsesværdier og suveræn gangkultur ved samtidigt lavt forbrug. Dieselmotorerne er kendetegnet ved deres spontane respons og temperamentsfulde kraftudvikling i alle omdrejningsområder samt ved en begejstrende brændstoføkonomi. I økonomisk og dynamisk henseende er disse motorer hævet over enhver tvivl. De udfører deres arbejde ekstremt rent og med meget lav friktion. Du er således sikret ren køreglæde. De nye dieselmotorer fra EfficientDynamics-motorprogrammet er en letvægtskonstruktionen i aluminium med en, to eller tre turboladere samt variabel turbinegeometri. Indsprøjtningen foretages af nyeste generation af direkte common rail-indsprøjtning. På denne måde sikres en optimeret forbrændingsproces, hvilket yder endnu et bidrag til at sænke både brændstofforbruget og CO2-udledningerne.

  • BMW 125d 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    224 (165)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    450/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 120d 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.500
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 120d xDrive 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.500
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 118d 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    150 (110)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    320/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 118d xDrive 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    150 (110)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    320/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 116d 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolumen i cm3
    1.496
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    116 (85)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    270/1.750-2.250
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 116d EfficientDynamics Edition 5-dørs
    Cylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolumen i cm3
    1.496
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    116 (85)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    270/1.750-2.250
    Kompression : 1
    16,5