FRIE RADIKALER.

BMW TwinPower Turbo-motorerne i BMW 2-serie Coupé.

Det er ikke kun på ydersiden, at BMW 2-serie Coupé skiller sig ud. Den prisvindende 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor står eksempelvis som worldwide benchmark for dynamisk kraftoverskud og imponerende effektivitet takket være de intelligente tiltag fra BMW EfficientDynamics. Uanset hvilken model, du forelsker dig i – motorerne i BMW 2-serie Coupé leverer unikke præstationer over et stort omdrejningsområde og sætter dermed nye standarder i sin klasse.

BMW TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Den nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-benzinmotorer begejstrer med temperamentsfuld kraftudvikling og spontan motorrespons fra helt lave omdrejninger. De er samtidig mere økonomiske, renere og kraftigere end forgængerne. Denne innovative konstruktion er en milepæl inden for BMW EfficientDynamics-strategien og forener de nyeste indsprøjtningsteknologier og fuldt variabel ventilstyring Valvetronic inkl. dobbelt VANOS med innovativ turboteknologi for at øge både effektiviteten og dynamikken. Resultatet er en ekstremt effektiv motor, som på imponerende vis understreger BMW’s kompetencer som motorkonstruktør. Den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der flere gange har vundet ”Engine of the Year Award”, høster bred anerkendelse for sin dynamiske kraftudvikling, fornemme gangkultur og imponerende effektivitet. Det gennemprøvede teknologikoncept i motorerne fra EfficientDynamics-programmet anvendes i næsten alle vores benzinmotorer.

  • BMW M240i
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    340 (250)/5.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    500/1.520-4.500
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW M240i xDrive
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    340 (250)/5.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    500/1.520-4.500
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 230i
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    252 (185)/5.200
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    350/1.450-4.800
    Kompression : 1
    10,2
  • BMW 220i
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    184 (135)/5.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    290/1.350-4.250 [270/1.350-4.600]
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 218i
    Cylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolumen i cm3
    1.499
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    136 (100)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    220/1.250-4.300
    Kompression : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO-DIESELMOTORER.

Nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-dieselmotorerne er et eksempel på den konsekvente gennemførelse af BMW EfficientDynamics-tanken: At opnå maksimale ydelsesværdier og suveræn gangkultur ved samtidigt lavt forbrug. Dieselmotorerne er kendetegnet ved deres spontane respons og temperamentsfulde kraftudvikling i alle omdrejningsområder samt ved en begejstrende brændstoføkonomi. I økonomisk og dynamisk henseende er disse motorer hævet over enhver tvivl. De udfører deres arbejde ekstremt rent og med meget lav friktion. Du er således sikret ren køreglæde. De nye dieselmotorer fra EfficientDynamics-motorprogrammet er en letvægtskonstruktionen i aluminium med en, to eller tre turboladere samt variabel turbinegeometri. Indsprøjtningen foretages af nyeste generation af direkte common rail-indsprøjtning. På denne måde sikres en optimeret forbrændingsproces, hvilket yder endnu et bidrag til at sænke både brændstofforbruget og CO2-udledningerne.

  • BMW 225d
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    224 (165)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    450/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 220d xdrive
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.500
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 220d
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.500
    Kompression : 1
    16,5
  • BMW 218d
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    150 (110)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    320/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16,5