DYNAMIK OG EFFEKTIVITET.

BMW TwinPower Turbo-motorer i BMW 4-serie Gran Coupé.

BMW TwinPower Turbo-teknologien har længe været synonym med den ideelle kombination af køredynamik og økonomi. Motorerne i BMW 4-serie Gran Coupé leverer en kombination af imponerende kraftoverskud og begejstrende lavt forbrug. Eksempelvis BMW 440i: 326 hk (240 kW) og en acceleration fra 0 til 100 km/t på 5,1 sek. gør den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor til klassens bedste.

BMW TWINPOWER TURBO PETROL ENGINES.

Den nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-benzinmotorer begejstrer med temperamentsfuld kraftudvikling og spontan motorrespons fra helt lave omdrejninger. De er samtidig mere økonomiske, renere og kraftigere end forgængerne. Denne innovative konstruktion er en milepæl inden for BMW EfficientDynamics-strategien og forener de nyeste indsprøjtningsteknologier og fuldt variabel ventilstyring Valvetronic inkl. dobbelt VANOS med innovativ turboteknologi for at øge både effektiviteten og dynamikken. Resultatet er en ekstremt effektiv motor, som på imponerende vis understreger BMW’s kompetencer som motorkonstruktør. Den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der flere gange har vundet ”Engine of the Year Award”, høster bred anerkendelse for sin dynamiske kraftudvikling, fornemme gangkultur og imponerende effektivitet. Det gennemprøvede teknologikoncept i motorerne fra EfficientDynamics-programmet anvendes i næsten alle vores benzinmotorer.

  • BMW 435i Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.979
    Slaglængde/boring i mm
    89,6/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    306 (225)/5.800-6.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.200-5.000
    Kompression : 1
    10,2
  • BMW 435i xDrive Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.979
    Slaglængde/boring i mm
    89,6/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    306 (225)/5.800-6.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.200-5.000
    Kompression : 1
    10,2
  • BMW 428i Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.997
    Slaglængde/boring i mm
    90,1/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    245 (180)/5.000-6.500
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    350/1.250-4.800
    Kompression : 1
    10,0
  • BMW 420i Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    184 (135)/5.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    290/1.350-4.600 [270/1.350-4.600]
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 420i xDrive Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.998
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    184 (135)/5.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    270/1.350-4.600
    Kompression : 1
    11,0
  • BMW 418i Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolumen i cm3
    1.499
    Slaglængde/boring i mm
    94,6/82,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    136 (100)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    220/1.250-4.300
    Kompression : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO-DIESELMOTORER.

Nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-dieselmotorerne er et eksempel på den konsekvente gennemførelse af BMW EfficientDynamics-tanken: At opnå maksimale ydelsesværdier og suveræn gangkultur ved samtidigt lavt forbrug. Dieselmotorerne er kendetegnet ved deres spontane respons og temperamentsfulde kraftudvikling i alle omdrejningsområder samt ved en begejstrende brændstoføkonomi. I økonomisk og dynamisk henseende er disse motorer hævet over enhver tvivl. De udfører deres arbejde ekstremt rent og med meget lav friktion. Du er således sikret ren køreglæde. De nye dieselmotorer fra EfficientDynamics-motorprogrammet er en letvægtskonstruktionen i aluminium med en, to eller tre turboladere samt variabel turbinegeometri. Indsprøjtningen foretages af nyeste generation af direkte common rail-indsprøjtning. På denne måde sikres en optimeret forbrændingsproces, hvilket yder endnu et bidrag til at sænke både brændstofforbruget og CO2-udledningerne.

  • BMW 435d xDrive Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.993
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    313 (230)/4.400
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    630/1.500-2.500
    Kompression : 1
    16.5
  • BMW 430d Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.993
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    258 (190)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    560/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16.5
  • BMW 430d xDrive Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolumen i cm3
    2.993
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    258 (190)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    560/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16.5
  • BMW 420d Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.500
    Kompression : 1
    16.5
  • BMW 420d xDrive Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    190 (140)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    400/1.750-2.750
    Kompression : 1
    16.5
  • BMW 418d Gran Coupé
    Cylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolumen i cm3
    1.995
    Slaglængde/boring i mm
    90,0/84,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    150 (110)/4.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    320/1.500-3.000
    Kompression : 1
    16.5