BMW i

TEKNISKE DATA BMW i3.

Bemærkninger til de tekniske data

  • * Hjulgruppe 1: 19-tommer-hjul

    ** Hjulgruppe 2: 20-tommer-hjul, vinterdæk

    Tallene for brændstofforbrug, CO2-udledning og strømforbrug afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse.

    ** Specifikationerne afhænger af en række faktorer: personlig kørestil, rutevalg, vejrforhold, brug af varmeanlæg/klimaanlæg og forvarmning.

    Udledningen fra forbrændingsmotoren, der anvendes til opladning af højvoltbatteriet i BMW i3 med Range Extender, overholder Euro 6-kravene. Som udgangspunkt for forbrugsmålingen gælder NEDC-cyklussen (93/116/EF). Denne udgøres for ca. en tredjedels vedkommende af bykørsel og to tredjedele landevejskørsel (målt på den samlede tilbagelagte strækning). Ud over brændstofforbruget måles også CO2-udledningen. Brændstofforbruget er beregnet for modeller med standardudstyr. Ekstraudstyr (fx bredere dæk) kan indvirke betydeligt på brændstofforbruget og bilens præstationer.

    Disse specifikationer gælder for biler på det tyske marked. De modeller, udstyrsvarianter og konfigurationsmuligheder (standardudstyr og ekstraudstyr), der er afbildet, afspejler de biler, der forhandles på det tyske marked. I andre EU-lande kan der forekomme afvigelser fra de beskrevne modelvarianter og det beskrevne udstyr. Du kan få yderligere oplysninger hos din BMW forhandler. Vi tager forbehold for ændringer i konstruktion og udstyr samt trykfejl i dette katalog. Med forbehold for trykfejl. Der er ikke taget højde for markedsspecifikt udstyr.

    Egenvægt (EU) i kg: De oplyste værdier gælder ved 90 % tankfyldning, 68 kg førervægt og 7 kg bagage. Egenvægten gælder biler med standardudstyr. Ekstraudstyr kan øge værdien.

    BMW anbefaler blyfri benzin oktan 95. Blyfri benzin oktan 92 eller højere med maks. 10 % ethanol (E10) er tilladt. Ydelsen og brændstofforbruget er beregnet ved brug af oktan 98.

    Værdierne angives ikke for et bestemt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men har alene til formål at gøre det muligt at sammenligne forskellige biltyper.

    Den CO2-udledning, der genereres ved fremstilling og levering af brændstof eller andre energikilder, indgår ikke i beregningen af CO2-udledningen, hvilket er i tråd med bestemmelserne i EF-direktivet 1999/94/EF.