GRÆNSEOMRÅDE. INGEN ØVRE GRÆNSER.

Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

GRÆNSEOMRÅDE. INGEN ØVRE GRÆNSER.

Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

Når BMW M4 Cabriolet accelererer fra nul til topfart på ganske få sekunder, så vil du kunne opleve vigtigheden af kraftoverskud med alle sanser. Den imponerende accelerationsvillighed kan udnyttes fuldt ud selv ved meget høje motoromdrejninger. Og takket være de mange motorsportsteknologier såsom det aktive M differentiale eller M Servotronic reagerer BMW M4 Cabriolet altid præcis, som man forventer det af en topatlet: Med ekstrem præcision og teknisk set helt perfekt.

GRÆNSEOMRÅDE. INGEN ØVRE GRÆNSER.Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

Når BMW M4 Cabriolet accelererer fra nul til topfart på ganske få sekunder, så vil du kunne opleve vigtigheden af kraftoverskud med alle sanser. Den imponerende accelerationsvillighed kan udnyttes fuldt ud selv ved meget høje motoromdrejninger. Og takket være de mange motorsportsteknologier såsom det aktive M differentiale eller M Servotronic reagerer BMW M4 Cabriolet altid præcis, som man forventer det af en topatlet: Med ekstrem præcision og teknisk set helt perfekt.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

Det aktive M differentiale med variabel momentfordeling optimerer vejgrebet og kørestabiliteten ved dynamiske retningsskift og acceleration ud af svinget, ved høj hastighed i sving samt på forskellige vejunderlag, endda på sne, grus og is. Selv ved ekstreme tværaccelerationer er differentialet garant for præcise køreegenskaber. Den permanente, trinløse differentialespærre sikrer mere harmoniske køreegenskaber og gør det således lettere at kontrollere bilen i ekstreme situationer.
Traktionsoptimeringen sker via en elektronisk styret lamelspærre, som reducerer forskellene i omdrejningshastighed mellem baghjulene. Systemet, der har rødder i motorsporten, er via en elektronisk styreenhed koblet sammen med Dynamic Stability Control (DSC) og kan således proaktivt dosere spærremomentet trinløst mellem 0 og 100 % afhængigt af forholdene, hvorved selv ganske små forskelle i drejningsmoment mellem de drivende hjul kan neutraliseres – uden at dette medfører en tendens til understyring. På denne måde sikrer det aktive M differentiale et optimalt vejgreb samt præcis sporing og perfekte køreegenskaber, idet motorens trækkraft konverteres til fremdrift nærmest helt tabsfrit.

I BEGIVENHEDERNES CENTRUM.

Se filmen om design og køredynamik i BMW M4 Cabriolet.

I BEGIVENHEDERNES CENTRUM.

Se filmen om design og køredynamik i BMW M4 Cabriolet.

LAUNCH CONTROL.

M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic er en innovativ 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, der er udviklet specielt til BMW M højomdrejningsmotorerne. Systemet råder over traktionsoptimeret gearautomatik, Launch Control, Low Speed Assistance samt en automatisk start/stop-funktion. Gearkassen sikrer ekstremt hurtige gearskift helt uden afbrydelser i trækkraften. To gearaksler med hver deres kobling sender motorkraften uformindsket videre til baghjulene.
Det hele styres automatisk eller manuelt via gearskiftekontakterne på rattet eller gearvælgeren. Ved både manuelle indgreb i skifteautomatikken, og ved Launch Control, som sikrer optimal acceleration fra en stående start, er du garanteret ekstremt dynamiske køreoplevelser. Gearskift uden at løfte foden fra speederen, uden koblingspedal, men med uafbrudt kraftoverførsel. Drivelogic giver dig tre gearprogrammer at vælge imellem, både ved gearautomatik (D-funktion) og ved manuelle gearskift (S-funktion) – lige fra ekstremt sportslig til komfortabel eller forbrugsoptimeret.

INTELLIGENT LETVÆGTSKONSTRUKTION.

I M-køretøjer, letvægtskonstruktion er af højeste prioritet. Grunden til dette er, at lav vægt er grundlaget for den bedste køredynamik og eksemplarisk effektivitet. Ultralette materialer som magnesium, aluminium eller CFRP (carbon-fiber-armeret plast) anvendes i mange komponenter. Dette giver mulighed for større fleksibilitet og dynamik, og forbedrer acceleration og bremsning.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

De elektronisk styrede støddæmpere i den adaptive M undervogn tilpasser sig lynhurtigt til vejforholdene og til kørestilen og sikrer på denne måde, at hjulene altid har optimal kontakt til vejen og optimale fremdriftsbetingelser og således endnu mere smidige køreegenskaber. Med indstillingerne Comfort, Sport og Sport+ kan du påvirke undervognskonfigurationen lige fra en komfortabel karakteristik til ekstremt sportslig og dynamisk kørsel.
Comfort Mode sikrer komfortabel fremdrift til hverdag og fornem sikkerhed ved pludselige undvigemanøvrer. Sport Mode reducerer hjulvandringen og sikrer mere direkte kontakt til vejen, men bevarer samtidig god komfort – perfekt til landevejen og ujævne racerbaner. Minimal hjulvandring og maksimal køredynamik på jævnt underlag og racerbaner, det opnår du med indstillingen Sport+.

BREMSER.

Bremsesystemerne er en vigtig bestanddel af at kunne nyde BMW M4 Cabriolets ekstremt dynamiske køreegenskaber. Både de kulfiber-keramiske bremser og kompoundbremserne, begge fra M sportsafdelingen, begejstrer med præcision og ydeevne og imponerer med dynamik og performance på topniveau.

  • Kulfiber-keramisk M bremseanlæg

    Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg er resultatet af en teknologioverførsel fra motorsportsindustrien. Anvendelsen af et innovative kulfiber-keramisk materialekompound sikrer endnu mere direkte bremsekraft og forbedret fadingstabilitet. Materialet er endvidere rustfrit, ekstremt slidstærkt, meget varmebestandigt og med til at sænke bilens totalvægt. Letvægtskonstruktionen reducerer den roterende og ikke-affjedrede masse, forbedrer accelerationen, responsen og de generelle køreegenskaber og forbedrer samtidig køredynamikken, vejgrebet, affjedringskomforten og brændstofforbruget.

    De ekstra store bremseskiver (410 mm på forakslen, 396 mm på bagakslen) samt faste kalibre med seks stempler på forakslen og flydende monostempelkalibre på bagakslen gør det kulfiber-keramiske M bremseanlæg klar til racerbanen takket være den enorme varmebestandighed ved krævende og langvarig anvendelse. De perforerede og ventilerede bremseskiver sikrer markant bedre bremserespons i vådt føre samt suveræn varmebortledning. Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg kendes let på de guldfarvede kalibre med klassisk M logo.

    Grundet materialets specifikke egenskaber kan der under bestemte driftsforhold forekomme funktionsbetinget støj, særligt i vådt føre kort inden bilen bringes til standsning.

  • M kompoundbremser

    Takket være overførslen af teknologi fra motorsporten opnår M kompoundbremserne konstant bremsevirkning og fadingstabilitet under selv meget hård belastning. Anvendelsen af forskellige, ekstremt belastbare materialer sikrer høj varmebestandighed og lang levetid, præcis bremsedosering og reduceret vægt, som har positiv indvirkning på bilens smidighed, dynamik, acceleration og brændstofforbrug.
    De perforerede, indvendigt ventilerede bremseskiveringe (for 380 mm, bag 370 mm) og kalibrene med fire stempler for og to stempler bag sikrer optimeret bremserespons i vådt føre og forbedret varmebortledning. Bremseskivernes sportslige look og det unikke M design understreges med de blå bremsekalibre, der prydes af det karakteristiske M logo.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic tilpasser mængden af servohjælp til hastigheden og sikrer, at du altid oplever direkte og præcise styreegenskaber uanset hastighed. Systemet byder på høj kørekomfort ved at tilpasse styreresponsen til situationen og hastigheden, hvorved du opnår maksimal manøvredygtighed ved parkering og manøvrering, i smalle gader og på strækninger med mange sving.

7-TRINS M DOBBELTKOBLINGSGEARKASSE MED DRIVELOGIC.

M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic er en innovativ 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, der er udviklet specielt til BMW M højomdrejningsmotorerne. Systemet råder over traktionsoptimeret gearautomatik, Launch Control, Low Speed Assistance samt en automatisk start/stop-funktion. Gearkassen sikrer ekstremt hurtige gearskift helt uden afbrydelser i trækkraften. To gearaksler med hver deres kobling sender motorkraften uformindsket videre til baghjulene.
Det hele styres automatisk eller manuelt via gearskiftekontakterne på rattet eller gearvælgeren. Ved både manuelle indgreb i skifteautomatikken, og ved Launch Control, som sikrer optimal acceleration fra en stående start, er du garanteret ekstremt dynamiske køreoplevelser. Gearskift uden at løfte foden fra speederen, uden koblingspedal, men med uafbrudt kraftoverførsel. Drivelogic giver dig tre gearprogrammer at vælge imellem, både ved gearautomatik (D-funktion) og ved manuelle gearskift (S-funktion) – lige fra ekstremt sportslig til komfortabel eller forbrugsoptimeret.