MÅLSTREGEN VENTER I NÆSTE SVING.

Køredynamikken i BMW M4 Coupé.

MÅLSTREGEN VENTER I NÆSTE SVING.

Køredynamikken i BMW M4 Coupé.

431 hk venter kun på din kommando. Når den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor for alvor slipper kræfterne løs, kan BMW M4 Coupés imponerende ydeevne mærkes helt ud i førersædet. Den imponerende accelerationsvillighed kan udnyttes fuldt ud selv ved meget høje motoromdrejninger. Motorsportsteknologier såsom det aktive M differentiale sørger for at overføre M motorens kræfter til vejen direkte og sikrer derudover maksimal kontrol og sikkerhed under alle kørselsforhold.

MÅLSTREGEN VENTER I NÆSTE SVING.Køredynamikken i BMW M4 Coupé.

431 hk venter kun på din kommando. Når den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor for alvor slipper kræfterne løs, kan BMW M4 Coupés imponerende ydeevne mærkes helt ud i førersædet. Den imponerende accelerationsvillighed kan udnyttes fuldt ud selv ved meget høje motoromdrejninger. Motorsportsteknologier såsom det aktive M differentiale sørger for at overføre M motorens kræfter til vejen direkte og sikrer derudover maksimal kontrol og sikkerhed under alle kørselsforhold.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

Det aktive M differentiale optimerer vejgrebet og kørestabiliteten ved retningsskift og acceleration ud af svinget, ved høj fart gennem svinget samt ved kørsel på blandede vejunderlag. Traktionsoptimeringen sker via en elektronisk styret lamelspærre, som reducerer forskellene i omdrejningshastighed mellem baghjulene.

LAUNCH CONTROL.

Launch Control giver dig mulighed for at opleve maksimal acceleration, når motoren er driftsvarm. Deaktiver DSC-systemet, aktivér sekventielt gearskifte med køreprogram 3, træd fast på bremsepedalen, og træd speederen i bund til kickdown. Så snart startflaget lyser i instrumentgruppen, og speederen holdes i bund, sender systemet automatisk motoren op på de optimale startomdrejninger. Så slipper du bremsen, mens speederen holdes i bund, hvorefter bilen accelererer med maksimal kraft, indtil du igen slipper speederen. M dobbeltkoblingsgearkassen vælger gearskiftepunkterne, så der altid skiftes til næste gear ved det optimale omdrejningstal for at kunne fortsætte den kraftfulde acceleration. Denne funktion er yderst populær hos kørere med masser af benzin i blodet.

INTELLIGENT LETVÆGTSKONSTRUKTION.

I M-køretøjer, letvægtskonstruktion er af højeste prioritet. Grunden til dette er, at lav vægt er grundlaget for den bedste køredynamik og eksemplarisk effektivitet. Ultralette materialer som magnesium, aluminium eller CFRP (carbon-fiber-armeret plast) anvendes i mange komponenter. Dette giver mulighed for større fleksibilitet og dynamik, og forbedrer acceleration og bremsning.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

Permanent justering til vejforhold og kørestil.

De elektronisk styrede støddæmpere i den adaptive M undervogn tilpasser sig lynhurtigt til vejforholdene og til kørestilen og sikrer på denne måde, at hjulene altid har optimal kontakt til vejen og optimale fremdriftsbetingelser og således endnu mere smidige køreegenskaber. Med indstillingerne Comfort, Sport og Sport+ kan du påvirke undervognskonfigurationen lige fra en komfortabel karakteristik til ekstremt sportslig og dynamisk kørsel.

Køreprogrammerne Comfort, Sport og Sport+.

Comfort Mode sikrer komfortabel fremdrift til hverdag og fornem sikkerhed ved pludselige undvigemanøvrer. Sport Mode reducerer hjulvandringen og sikrer mere direkte kontakt til vejen, men bevarer samtidig god komfort – perfekt til landevejen og ujævne racerbaner. Minimal hjulvandring og maksimal køredynamik på jævnt underlag og racerbaner, det opnår du med indstillingen Sport+.

BREMSER.

Bremsesystemerne er en vigtig bestanddel af at kunne nyde BMW M4 Coupés ekstremt dynamiske køreegenskaber. Både de kulfiber-keramiske bremser og kompoundbremserne, begge fra M sportsafdelingen, begejstrer med præcision og ydeevne og imponerer med dynamik og performance på topniveau.

  • M kulfiber-keramiske bremser

    Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg er resultatet af en teknologioverførsel fra motorsportsindustrien. Anvendelsen af et innovative kulfiber-keramisk materialekompound sikrer endnu mere direkte bremsekraft og forbedret fadingstabilitet. Materialet er endvidere rustfrit, ekstremt slidstærkt, meget varmebestandigt og med til at sænke bilens totalvægt. Letvægtskonstruktionen reducerer den roterende og ikke-affjedrede masse, forbedrer accelerationen, responsen og de generelle køreegenskaber og forbedrer samtidig køredynamikken, vejgrebet, affjedringskomforten og brændstofforbruget.
    De ekstra store bremseskiver (410 mm på forakslen, 396 mm på bagakslen) samt faste kalibre med seks stempler på forakslen og flydende monostempelkalibre på bagakslen gør det kulfiber-keramiske M bremseanlæg klar til racerbanen takket være den enorme varmebestandighed ved krævende og langvarig anvendelse. De perforerede og ventilerede bremseskiver sikrer markant bedre bremserespons i vådt føre samt suveræn varmebortledning. Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg kendes let på de guldfarvede kalibre med klassisk M logo.
    Grundet materialets specifikke egenskaber kan der under bestemte driftsforhold forekomme funktionsbetinget støj, særligt i vådt føre kort inden bilen bringes til standsning.

  • M kompoundbremser

    Takket være overførslen af teknologi fra motorsporten opnår M kompoundbremserne konstant bremsevirkning og fadingstabilitet under selv meget hård belastning. Anvendelsen af forskellige, ekstremt belastbare materialer sikrer høj varmebestandighed og lang levetid, præcis bremsedosering og reduceret vægt, som har positiv indvirkning på bilens smidighed, dynamik, acceleration og brændstofforbrug.
    De perforerede, indvendigt ventilerede bremseskiveringe (for 380 mm, bag 370 mm) og kalibrene med fire stempler for og to stempler bag sikrer optimeret bremserespons i vådt føre og forbedret varmebortledning. Bremseskivernes sportslige look og det unikke M design understreges med de blå bremsekalibre, der prydes af det karakteristiske M logo.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic tilpasser mængden af servohjælp til hastigheden og sikrer, at du altid oplever direkte og præcise styreegenskaber uanset hastighed. Systemet byder på høj kørekomfort ved at tilpasse styreresponsen til situationen og hastigheden, hvorved du opnår maksimal manøvredygtighed ved parkering og manøvrering, i smalle gader og på strækninger med mange sving.

7-TRINS M DOBBELTKOBLINGSGEARKASSE MED DRIVELOGIC.

7-TRINS M DOBBELTKOBLINGSGEARKASSE MED DRIVELOGIC.

Ekstremt hurtige gearskift helt uden afbrydelser i trækkraften.

M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic er en innovativ 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, der er udviklet specielt til M højomdrejningsmotorerne. Systemet råder over traktionsoptimeret gearautomatik, Launch Control, Low Speed Assistance samt en automatisk start/stop-funktion. Gearkassen sikrer ekstremt hurtige gearskift helt uden afbrydelser i trækkraften.
To gearaksler med hver deres kobling sender motorkraften uformindsket videre til baghjulene. Det hele styres automatisk eller manuelt via gearskiftekontakterne på rattet eller gearvælgeren. Ved både manuelle indgreb i skifteautomatikken, og ved Launch Control, som sikrer optimal acceleration fra en stående start, er du garanteret ekstremt dynamiske køreoplevelser. Gearskift uden at løfte foden fra speederen, uden koblingspedal, men med uafbrudt kraftoverførsel. Drivelogic giver dig tre gearprogrammer at vælge imellem, både ved gearautomatik (D-funktion) og ved manuelle gearskift (S-funktion) – lige fra ekstremt sportslig til komfortabel eller forbrugsoptimeret.