SULTEN EFTER MERE YDELSE?

Køredynamik i BMW M5 Sedan.

SULTEN EFTER MERE YDELSE?

Køredynamik i BMW M5 Sedan.

Udviklet på racerbanen, bygget til hverdagens udfordringer. BMW M5 Sedan, der er udviklet hos BMW M GmbH, følger konsekvent filosofien bag M konceptet og forener høj ydelse og en høj grad af hverdagsduelighed til et perfekt hele.

SULTEN EFTER MERE YDELSE?Køredynamik i BMW M5 Sedan.

Udviklet på racerbanen, bygget til hverdagens udfordringer. BMW M5 Sedan, der er udviklet hos BMW M GmbH, følger konsekvent filosofien bag M konceptet og forener høj ydelse og en høj grad af hverdagsduelighed til et perfekt hele.

COMPETITION-PAKKE.

Fuldblodsracer. Med Competition-pakken (ekstraudstyr) trimmer du din BMW M5 til endnu mere sport med højere motorydelse, mere direkte styretøj og en specialudviklet undervognskonfiguration med endnu større præcision.
Competition-pakken er som et ekstra gear til BMW M5 Sedan. M TwinPower Turbo V8-benzinmotorens i forvejen potente ydelse får et ekstra skud adrenalin, som hæver ydelsen fra 560 hk (412 kW) til 575 hk (423 kW). Den ekstra ydelse opnås ved at forhøje ladetrykket i det øvre omdrejningsområde. Et modificeret udstødningsanlæg sikrer en sportslig motorlyd, der giver dig gåsehud fra top til tå. På racerbanen og i hverdagen sikrer den specialudviklede undervogn, der er sænket 10 millimeter, og det ekstremt sportslige og direkte styretøj, at hver eneste bevægelse af rattet konverteres med maksimal præcision. Udvendigt begejstrer BMW M5 Sedan med Competition-pakke med eksklusive 20-tommer M dobbeltegerfælge 601 M i tofarvet udførelse med forskellige dækstørrelser for og bag samt dobbelte afgangsrør i mørk krom. Det er en kombination, der sender pulsen i vejret fra alle vinkler.

KØREDYNAMIK.

BMW M5 Sedan – topatlet med fire døre og et klart mål: Ren køreglæde.

KØREDYNAMIK.

BMW M5 Sedan – topatlet med fire døre og et klart mål: Ren køreglæde.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

Bedre vejgreb og stabilitet i svingene og endda på sne, grus eller is. M differentialet sikrer optimalt vejgreb og understøtter baghjulstrækkets køredynamiske kvaliteter – både ved acceleration ud af svinget og på glat underlag.
Selv ved ekstreme tværaccelerationer eller vejunderlag med skiftende beskaffenhed er det garant for præcise køreegenskaber. Det aktive system er forbundet med DSC via en elektronisk styreenhed og sikrer proaktivt en intelligent udnyttelse af spærremomentet – fuldstændigt uafhængigt af forskelle i omdrejningstallet mellem baghjulene. På denne måde forvandles motorens drivkraft til fremdrift næsten helt uden tab og garanterer optimeret handling og større smidighed.

KULFIBER-KERAMISK M BREMSEANLÆG.

Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg er resultatet af en teknologioverførsel fra motorsportsindustrien. Anvendelsen af det innovative kulfiber-keramisk materialekompound sikrer endnu mere direkte bremsekraft og forbedret fadingstabilitet.
Materialet er endvidere rustfrit, ekstremt slidstærkt, meget varmebestandigt og med til at sænke bilens totalvægt. Letvægtskonstruktionen reducerer den roterende og ikke-affjedrede masse, forbedrer accelerationen, responsen og de generelle køreegenskaber og forbedrer samtidig køredynamikken, vejgrebet, affjedringskomforten og brændstofforbruget.
De ekstra store bremseskiver (410 mm på forakslen, 396 mm på bagakslen) samt faste kalibre med seks stempler på forakslen og flydende monostempelkalibre på bagakslen gør det kulfiber-keramiske M bremseanlæg klar til racerbanen takket være den enorme varmebestandighed ved krævende og langvarig anvendelse. De perforerede og ventilerede bremseskiver sikrer markant bedre bremserespons i vådt føre samt suveræn varmebortledning. Det kulfiber-keramiske M bremseanlæg kendes let på de guldfarvede kalibre med klassisk M logo.
Grundet materialets specifikke egenskaber kan der under bestemte driftsforhold forekomme funktionsbetinget støj, særligt i vådt føre kort inden bilen bringes til standsning.

M SERVOTRONIC.

Forførende kurver. Især når man har M Servotronic. Det intelligente system tilpasser styretøjets respons til den kørte hastighed.
BMW M5 Sedan omsætter dine mindste vink med uovertruffen præcision uanset hastighed. Ved højere hastigheder bliver styretøjet strammere. Ved lave hastigheder, på snoede veje eller ved parkeringsmanøvrer reduceres styretøjets kræfter automatisk. Bilen føles lettere og mere smidig. Når hastigheden stiger, mindskes servokraften derimod kontinuerligt og situationsafhængigt. Kontakten til vejbanen bliver mere direkte.
Med Competition-pakken er M Servotronic tilpasset bilens højere ydelse og mere sportsligt afstemte undervogn og reagerer endnu mere direkte på styrekommandoerne takket være en modificeret styretøjsudveksling. Det giver bedre performance og mere motorsportsfeeling.

M UNDERVOGN.

Den avancerede performance-undervogn på BMW M5 Sedan opfylder alle krav til køredynamik, smidighed og præcision, så bilens enorme potentiale kan udnyttes bedst muligt på alle strækninger.
På bagakslen sørger det aktive M differentiale for imponerende acceleration. Dynamic Damper Control justerer undervognens affjedring i tre trin: Comfort, Sport eller Sport Plus. Derudover kan du med M Drive-taster på rattet vælge forprogrammerede bilkonfigurationer, der giver håndfast støtte til enten en udpræget sportslig eller også en mere komfortabel kørestil. Her finder du også M Dynamic Mode: En nervepirrende autentisk køreoplevelse, der til fulde udnytter tvær- og længdedynamikpotentialet. Dynamic Stability Control holder så meget igen, at den kun griber stabiliserende ind i kritiske køresituationer.
Med Competition-pakken er undervognen på BMW M5 Sedan konfigureret 100 % kompromisløst. Den er sænket med 10 mm, affjedringen er stivere, og støddæmperne og stabilisatorerne er trimmet til den specielle konfiguration. Parametrene for Dynamic Damper Control er tilpasset den større dynamik, og karakteristikken for M Dynamic-funktionen er gjort en tand skarpere. Tættere kommer du ikke på motorsporten uden et nummer på døren.

7-TRINS M DOBBELTKOBLINGSGEARKASSE.

Imponerende reaktionsevne – 7-trins M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic i BMW M5 Sedan skaber de bedste forudsætninger. Du skifter nemlig ikke blot hurtigt, men omgående.
7-trins M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic sikrer uafbrudt fremdrift og skifter til det næste gear inden for brøkdele af et sekund. Uden afbrydelser i trækkraften. To delgearkasser med separate koblinger sender en uafbrudt strøm af motorkraft til baghjulene. Dermed kan du skifte mellem gearene via gearskiftekontakterne på rattet eller gearvælgeren uden afbrydelser i trækkraften og opnå alt fra ekstremt komfortable til ekstremt sportslige køreoplevelser.