ET ARGUMENT TRUMFER ALLE ANDRE: OVERLEGEN STYRKE.

M TwinPower Turbo V8-benzinmotoren i BMW M5 Sedan.

Med kraften fra to turboladere driver BMW M TwinPower Turbo V8-benzinmotoren BMW M5 Sedan frem. Spontant, kraftfuldt og præcist – som man forventer det af en motor af denne størrelse og kvalitet. Den imponerende fremdrift ledsages desuden af en unik motorlyd.

M TWINPOWER TURBO V8-BENZINMOTOR

Detaljer, der taler for sig: 680 Nm, 560 hk (412 kW), 0 til 100 km/t på 4,3 sek. (med Competition-pakke: 575 hk (423 kW), 0 til 100 km/t på 4,2 sek.). Den omdrejningsvillige BMW M TwinPower Turbo V8-benzinmotor i BMW M5 Sedan er en stærk bekendelse til ydelse og acceleration.
Motorens suveræne trækstyrke er resultatet af en nærmest lineær ydelseskurve hjulpet på vej af det ekstreme boost fra den dobbelte turbolader. Store ladeluftkølere og det patenterede TwinScroll-turboladerkoncept sikrer spontan motorrespons. Et drejningsmoment på 680 Nm står til rådighed i et stort omdrejningsområde fra 1.500 til 5.750 omdr./min., og det gør M TwinPower Turbo V8-benzinmotoren i stand til at reagere på enhver bevægelse af speederen med kontant fremdrift. Takket være Valvetronic og High Precision Injection sætter denne motor også nye standarder for forholdet mellem ydelse og brændstofforbrug. Kombinationen med BMW EfficientDynamics-teknologier såsom automatisk start/stop-funktion og genvinding af bremseenergi resulterer i et imponerende brændstofforbrug ved blandet kørsel på 10,1 km/liter.
Hvis det ikke er nok, så kan du med Competition-pakken øge ydelsen fra M TwinPower Turbo V8-benzinmotoren til potente 575 hk (423 kW) ved at hæve ladetrykket i det øvre omdrejningsområde − vel at mærke uden at ændre forbrugsværdierne. Det maksimale drejningsmoment på 680 Nm udvikles over et bredt omdrejningsområde fra 1.500 til 6.000 omdr./min. Det er værdier, der skal opleves.
Den 8-cylindrede M TwinPower Turbo-motor overholder som standard Euro 6-kravene.

  • M TwinPower Turbo
    Cylindre/ventiler
    8/4
    Slagvolumen i cm3
    4.395
    Slaglængde/boring i mm
    88,3/89,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    560 (412)/6.000-7.000
    Maks. drejningsmoment i Nm ved omdr./min.
    680/1.500-5.750
    Kompression : 1
    10,0