BMW CONNECTED DRIVE-TJENESTER.

Forudsætninger / tilgængelighed.

På denne side kan du læse alt om forudsætningerne for at anvende ConnectedDrive-tjenesterne og deres tilgængelighed.

GENERELT.

Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft, Petuelring 130, 80788 München, hovedsæde og erhvervsregistrering: München HRB 42243, (efterfølgende ”BMW”) stiller nærmere bestemte oplysnings- og hjælpetjenester, som er knyttet til den enkelte bil, til rådighed for kunden under betegnelsen BMW ConnectedDrive (efterfølgende ”tjenester”). BMW indsamler, gemmer eller behandler ikke kundeoplysninger, som er knyttet til de anførte tjenester, medmindre det udtrykkeligt fremgår af beskrivelsen af den enkelte tjeneste. Ved tjenester, hvor ydelsen afhænger af muligheden for at indsamle, gemme eller behandle personfølsomme oplysninger, gøres kunden forinden bekendt hermed og skal give sit samtykke hertil. Tjenesterne leveres via et SIM-kort, der er indbygget i bilen. Omkostninger til samtale- og dataforbindelser er indeholdt i prisen for den pågældende tjeneste. BMW indsamler, gemmer og behandler bilrelaterede oplysninger i overensstemmelse med gældende lovbestemmelser, såfremt det er nødvendigt af hensyn til udformningen og anvendelsen af tjenesterne.

1. BMW CONNECTED DRIVE-GRUNDFUNKTIONER.

• Forudsætningerne for at bruge BMW ConnectedDrives Digital Services er de grundlæggende funktioner ConnectedDrive Services (6AK) og Intelligent Emergency Call (6AC).
• Hvis du har bestilt en af disse grundlæggende funktioner, kan du desuden bestille tjenesterne fra BMW ConnectedDrive Digital Services (Real Time Traffic Information, Concierge Services, Remote Services, Online Entertainment og Internet).
• Et af elementerne i disse grundlæggende funktioner er valgmuligheden med specialudstyr, BMW Teleservices (6AE), som inkluderer et permanent SIM-kort. Denne valgmulighed leveres automatisk ved bestilling af funktionerne ConnectedDrive Services (6AK) eller Intelligent Emergency Call (6AC).

A. CONNECTED DRIVE SERVICES (SA6AK).

• Valgmuligheden med specialudstyr er den centrale enhed, hvorfra det er muligt at bestille yderligere tjenester fra BMW ConnectedDrive Digital Services.
• Brug af tjenesten kræver identificering af bilen og behandling af de påkrævede oplysninger (relateret data slettes efterfølgende).
• Forespørgsler overføres efter behov (som en del af en Point of Interest-forespørgsel) til tjenesteudbyderne (relateret data slettes efterfølgende).

B. INTELLIGENT NØDOPKALD (SA6AC).

• Forudsætning for yderligere bestilling af individuelle tjenester fra BMW ConnectedDrive Digital Services.
• Data til identificering og lokalisering af bilen samt nødvendige oplysninger til redningsfolkene sendes til alarmcenteret.
• Forespørgsler samt nødvendige data sendes til tjenesteudbyderen, hvor de anvendes til at stille selve tjenesten til rådighed. Dataene videregives ikke til nogen tredjepart.

C. BMW TELESERVICES (SA6AE).

• Hjertet i ekstraudstyret BMW TeleServices (6AE) er et fast indbygget SIM-kort i bilen. Dette ekstraudstyr medfølger automatisk ved bestilling af funktionerne ConnectedDrive Services (6AK) eller Intelligent nødopkald (6AC)
• Sikrer kundens fortsatte mobilitet
• Når bilen melder om behov for service, eller når kunden manuelt udløser funktionen, overføres servicerelaterede tekniske data (fx serviceoplysninger, tilstandsoplysninger for bilen) til BMW
• Ved servicebehov overføres ingen kunderelaterede data
• Regelmæssig overførsel af tekniske data til BMW mhp. videreudvikling, såkaldt BMW Teleservice Report – rent teknisk, ikke personrelateret. Funktionen BMW Teleservice Report er ikke aktiveret permanent. Systemet overfører tekniske data fra individuelle biler til BMW efter behov i regelmæssige intervaller (tids- eller kilometerbaseret). Disse tekniske tilstandsdata (fx status for kølemiddeltermostat) anvendes til videreudviklingen af bilerne
• Kontrol af batteriets ladetilstand via BMW Teleservice Battery Guard – ved alarmerende lav ladetilstand pga. tændt parkerings- eller positionslys modtager kunden en besked via sms eller e-mail (afhængigt af registrering/indstillinger i kundeportalen)

2. REAL TIME TRAFFIC INFORMATION (SA6AM).

• Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Real Time Traffic Information (6AM): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)
• Trafikinformation indsamles ved hjælp af teknologien Floating Car Data, hvor enhver BMW der er udstyret med ConnectedDrive udgør en mobil trafiksender (Floating Car)
• Individuelle og anonymiserede positions- og sensordata overføres til BMW og en tjenesteyder sammen med en aktuel tidsangivelse

3. REMOTE SERVICES (SA6AP).

• Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Remote Services (6AP): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)
• Forudsætning: Tilmelding til kundeportalen Mit BMW ConnectedDrive
• Bilen kan låses op og i via BMW callcenteret eller appen My BMW Remote (smartphoneapp)
• Appen My BMW Remote kan hentes i App Store eller hos Google Play™
• Andre fjernfunktioner: Lokalisering af bilen ved hjælp af forlygteblink/signalhorn, styring af kabinetemperatur

4. CONCIERGE SERVICE (SA6AN).

• Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Concierge Service (6AN): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)
• Kræver forbindelse til BMW callcenteret via trykknap og integreret telefonenhed
• Data til identifikation og lokalisering af bilen samt den aktuelle rute overføres eventuelt til tjenesteydere – data opbevares tidbegrænset indtil sagens ophør, ingen overdragelse til tredjepart

5. ONLINE ENTERTAINMENT (SA6FV).

• Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Online Entertainment (6FV): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)

FÅ MEGET MERE AT VIDE.

BMW ConnectedDrive Hotline kan kontaktes på telefon +49 89 1250 160 10

Gyldig fra juni 2013