AERODYNAMIK

Mere dynamik. Mindre modstand.

AERODYNAMIK

Mere dynamik. Mindre modstand.

Gode ideer behøver ikke altid være komplicerede. Med målrettede aerodynamiske funktioner som kontrollerede luftventiler, aktiv bagspoiler eller Air Curtain i forhjulsskærmene, kan din BMW opnå en optimal luftmodstands-koefficient. Dette har igen en positiv indflydelse på effektiviteten og kørestabiliteten, samtidig med at det reducerer støjniveauet i kabinen. Se selv!

Aerodynamik Mere dynamik. Mindre modstand.

Gode ideer behøver ikke altid være komplicerede. Med målrettede aerodynamiske funktioner som kontrollerede luftventiler, aktiv bagspoiler eller Air Curtain i forhjulsskærmene, kan din BMW opnå en optimal luftmodstands-koefficient. Dette har igen en positiv indflydelse på effektiviteten og kørestabiliteten, samtidig med at det reducerer støjniveauet i kabinen. Se selv!

DOBBELTNYRE MED AIR STREAM-TEKNOLOGI.

Dobbeltnyren med Air Stream-teknologi ved præcis, hvornår motoren, bremserne eller andre komponenter har brug for køleluft og åbner automatisk for luftspjældene. Når behovet for køleluft er dækket, lukkes spjældene igen. Det forbedrer aerodynamikken og dermed brændstofforbruget.

AIR CURTAIN.

Mens du styrer dit køretøj, styrer bilens Air Curtain luftstrømmen. Det gør det ved at reducere luftmodstanden fra karosseriet på en forbløffende simpel og samtidig ekstremt effektiv måde, nemlig ved gennem sine forsnævrende kanaler at øge luftstrømmens fart og guide den forbi hjulene. Det reducerer luftturbulensen omkring hjulene og nedsætter modstanden fra karosseriet, samtidig med at det mindsker brændstofforbruget og udledningsniveauet.

AIR BREATHER.

Du accelererer. Du kører hurtigere og hurtigere. Men du kan stadig ikke mærke nogen luftmodstand. Det kan du takke Air Breather kanalerne på forhjulene, som reducerer turbulensen i hulrummet omkring hjulene og opløser lufthvirvlerne. Dermed nedsættes også brændstofforbruget og udledningsniveauet.

AKTIV BAGSPOILER.

I takt med at farten øges, vil de kræfter der påvirker køretøjets karosseri også blive stærkere. Ved en fart på 100 km/t bliver den aktive bagspoiler automatisk skudt ud. Det reducerer luftmodstanden og optimerer vejgrebet, samtidig med at det mindsker løftet på bagakslerne. Derudover reduceres både brændstofforbruget og udledningsniveauet. Ved en fart på 70 km/t trækker bagspoileren sig automatisk tilbage.

AIR BLADE.

Air Blade er en forlængelse af C-stolpen med skarpe kanter, som skiller luftstrømmen og dermed reducerer slipstrømmen bag køretøjet. Dette mindsker den aerodynamiske modstand bagtil, hvilket igen reducerer både brændstofforbruget og udledningsniveauet.

AERO FÆLGE.

En overlegen modstander mod vinden: Flow-optimerede turbine aero fælge guider luftstrømmen ned langs køretøjets sider og optimerer dermed bilens aerodynamik.

AERODYNAMIK I BMW i8.

Strømlinet karrosseri, karakteristisk konisk form og ultra lav vægt – BMW i8 er en fuldblods sportsvogn. En række aerodynamisk optimerede detaljer sørger for, at bilen altid er på vej med både maksimal køredynamik og optimal effektivitet. Et godt eksempel er diodebaglygterne, som er formgivet med afsæt i layering-designprincippet og udført som luftkanaler, der gennemstrømmes af fartvinden


Kombineret brændstofforbrug i l/100 km: 2.1
Kombineret CO2 emission i g/km: 49
Kombineret elforbrug i kWh/100 km: 11.9

Brændstofforbrug og CO2 udledning.

Du kan finde mere information om de officielle værdier for brændstofforbrug og CO2 udledningsniveau for nye biler i en vejledning, som fås gratis hos alle forhandlere samt fra DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Tyskland.