STØRRE SULT. MINDRE TØRST.

BMW TwinPower Turbo-motorer.

STØRRE SULT. MINDRE TØRST.

BMW TwinPower Turbo-motorer.

Innovative benzin- og dieselmotorer med BMW TwinPower Turbo-teknologi er hjertet i alle biler af mærket BMW. Motorerne forener de nyeste indsprøjtningssystemer med fuldt variabel ydelsesstyring og innovativ turboteknologi.

STØRRE SULT. MINDRE TØRST.BMW TwinPower Turbo-motorer.

Innovative benzin- og dieselmotorer med BMW TwinPower Turbo-teknologi er hjertet i alle biler af mærket BMW. Motorerne forener de nyeste indsprøjtningssystemer med fuldt variabel ydelsesstyring og innovativ turboteknologi.

BMW TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Den innovative 3-cylindrede benzinmotor med sin unikke, rolige motorgang, den 4-cylindrede benzinmotor og den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der har vundet prisen som "Engine of the Year" flere gange – de sætter alle nye standarder i segmentet. Seneste generation af BMW EfficientDynamics-motorfamilien er endnu mere økonomisk, har endnu lavere udledning og udvikler endnu flere kræfter end de modeller, de afløser.
For at kunne øge effektiviteten og dynamikken forener denne teknologipakke, der udgør en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien, den nyeste indsprøjtningsteknologi og den fuldt variable ventilstyring Valvetronic med dobbelt VANOS og avanceret turboteknologi. Resultatet er et ekstremt effektivt motorsystem, som på bedste vis illustrerer den knowhow, som BMW's motoringeniører besidder.

TO DISCIPLINER. EN VINDER.

Endnu højere ydelse, endnu lavere forbrug. Den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor.

TO DISCIPLINER. EN VINDER.

Endnu højere ydelse, endnu lavere forbrug. Den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor.

BMW M4 Coupé: Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 11,4 [12,0]
CO2-Emissionen i g/km (blandet kørsel): 204 [194]

BMW TWINPOWER TURBO-DIESELMOTORER.

BMW TwinPower Turbo-dieselmotorerne er kendetegnet ved systematisk at implementere BMW EfficientDynamics-principperne i selve konstruktionen og formår derved at forene topværdier for både driftsøkonomi, kraftudvikling og gangkultur med et lavt brændstofforbrug. Motorerne er yderst effektive og byder på ekstremt begejstrende køredynamik. Samtidig leverer både de 3-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselmotorer, de innovative 4-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselmotorer og de yderst kraftfulde 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselrækkemotorer kultiveret motorydelse med imponerende lave udledningsværdier og minimal friktion. Det er din garanti for ren køreglæde. Dieselmotorerne i BMW EfficientDynamics-motorfamilien er konstrueret i aluminium og gør brug af turboladning med variabel turbinegeometri. Brændstoffet sprøjtes direkte ind i forbrændingskammeret med seneste generation af indsprøjtningsteknologien common rail.

8-TRINS STEPTRONIC-GEARKASSE. ALTID ET GEAR FORAN.

Den forudseende 8-trins Steptronic-gearkasse sikrer perfekt kraftudfoldelse, et lavere brændstofforbrug og mere sportslig køredynamik.

8-TRINS STEPTRONIC-SPORTSGEARKASSE.

8-trins Steptronic-sportsgearkassen begejstrer med endnu højere gearskiftekomfort og generelt bedre kørekomfort ved at reducere afstanden mellem de enkelte gear, hvilket afstedkommer mindre spring i motoromdrejningerne. På denne måde forener gearkassen høj komfort med mærkbart større dynamik og en væsentlig brændstofbesparelse. Og med Launch Control imponerer bilen, allerede inden det går løs. Nøgleordet er maksimal acceleration. Tryk kort på DSC-knappen, sæt gearvælgeren i position ”S”, træd hårdt på bremsen, og tryk speederen i bund – når du så slipper bremsen, vil du opleve, hvad drejningsmoment betyder. Og hvordan det føles, når glædestårer løber vandret.

BMW BluePerformance.

BMW Blue Performance-teknologien reducerer mængden af kvælstofoxider (NOx), der udledes fra dieselmotoren, til et minimum. I nogle modeller anvendes der ud over et dieselpartikelfilter og en NOx-katalysator også en SCR-katalysator (SCR = Selective Catalytic Reduction) med AdBlue®-indsprøjtning. Disse teknologier gør det muligt at optimere udledningen fra dieselmotorerne.

BRÆNDSTOFFORBRUG OG CO2-UDLEDNING.

BMW i8: Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 47,6
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 49
Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 11,9
Værdier uden parentes henviser til basismodellen med standardgearkasse, mens værdier i parentes henviser til modellen med en gearkasse, der fås som ekstraudstyr (se Ekstraudstyr).
Værdierne for brændstofforbrug og CO2-udledning afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse.
Yderligere oplysninger om det officielle brændstofforbrug og den officielle CO2-udledning for nye personbiler fås på adressen www.hvorlangtpaaliteren.dk.