ET AFBRÆK FRA HVERDAGEN.

Køredynamik og effektivitet i BMW 2-serie Cabriolet.

ET AFBRÆK FRA HVERDAGEN.

Køredynamik og effektivitet i BMW 2-serie Cabriolet.

ET AFBRÆK FRA HVERDAGEN.Køredynamik og effektivitet i BMW 2-serie Cabriolet.

Imponerende sporty, begejstrende dynamisk. Klassens mest sporty cabriolet forfører med kraftige motorer og avanceret undervognsteknologi og lader dig nyde open air-køreglæden med smidig, rebelsk og præcis køredynamik. Kendte bivirkninger: Svimlende acceleration, knivskarpe køreegenskaber og begejstrende effektivitet takket være talrige BMW EfficientDynamics-teknologier. Det er ægte frihed.


BMW 230i Cabriolet:
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 16,1-16,7
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 138-143

ESSENSEN AF KØREGLÆDE.

Under det fascinerende ydre inspirerer BMW 2-serie Cabriolet med en dynamisk kerne. Køreegenskaberne er formet af klassiske BMW dyder som baghjulstræk, perfekt vægtfordeling på akslerne og direkte, sporty styreegenskaber. Resultatet er perfekte køreegenskaber, spændende dynamik og imponerende acceleration. Alt sammen i en spændende pakke.

  • Køreegenskaber

    Knivskap køredynamik og smidige køreegenskaber er resultater af det klassiske BMW baghjulstræk og derfor også at finde i BMW 2-serie Cabriolet, hvor Driving Experience Control, sportsstyretøj (ekstraudstyr) og en perfekt vægtfordeling er unikke detaljer i klassen. Det er kvaliteter, der gør sig særligt bemærket ved en dynamisk kørestil.

  • Adaptiv M undervogn

    Sporty dynamik ned til mindste detalje: Takket være elektronisk styrede støddæmpere kan den adaptive M undervogn tilpasse sig til din kørestil og vejforholdene. Undervognen er sænket 10 mm, hvilket omvendt løfter køredynamikken, og vælges køreprogrammet Sport via Driving Experience Control trimmes støddæmperne til en markant strammere karakteristik. I Sport+ Mode aktiveres DTC (Dynamic Traction Control) i stedet for DSC (Dynamic Stability Control), og det tillader en mere sportslig kørestil, hvor DSC-systemet griber senere ind.

  • Variabelt sportsstyretøj

    Det variable sportsstyretøj med Servotronic sikrer direkte og smidige køreegenskaber og et yderst letgående styretøj. Udvekslingen varierer afhængigt af udslaget med styretøjet, og det forbedrer styreegenskaberne ved sportslig kørsel og reducerer mængden af nødvendig styrekraft ved parkering og manøvrering.

GANGKULTUR I SIN RENESTE FORM.

BMW TwinPower Turbo-motorerne.

GANGKULTUR I SIN RENESTE FORM.

BMW TwinPower Turbo-motorerne.

De stærke BMW TwinPower Turbo-motorer i BMW 2-serie Cabriolet leveret et inspirerende miks af imponerende performance, kraftfuld acceleration og begejstrende effektivitet. Den spontane respons og kvikke kraftudvikling fra helt lave omdrejninger er klassiske kendetegn for ren køreglæde. I toppen af rækken leverer BMW 230i hele 252 hk (185 kW). Med sin TwinScroll-turbolader og Valvetronic, dobbelt VANOS og direkte benzinindsprøjtning udvikler denne motor et maksimalt drejningsmoment på 350 Nm fra helt lave 1.450 omdr./min. En række BMW EfficientDynamics-tiltag sikrer samtidig et lavt brændstofforbrug og mindre CO2-udledning.

8-TRINS STEPTRONIC-GEARKASSE.

8-TRINS STEPTRONIC-GEARKASSE.

8-trins Steptronic-gearkassen sætter helt nye standarder for gearkomfort og køreglæde med perfekte afstemte udvekslinger mellem de enkelte gear og reducerede omdrejningsintervaller. Det sender komforten helt i top og sikrer samtidig unik køredynamik og et imponerende lavt forbrug.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Mindre forbrug. Mere køreglæde. Det er BMW EfficientDynamics. Begrebet samler en række innovative teknologier, der påvirker drivlinjen, energistyringen og bilkonceptet som helhed, under en fælles paraply. Resultatet er et lavere brændstofforbrug og mindre CO2-udledning samt øget køredynamik og mere køreglæde. Konceptet er standard i alle vores biler og selvfølgelig også i BMW 2-serie.

TILSLUTNING OG ASSISTENTSYSTEMER.

TILSLUTNING OG ASSISTENTSYSTEMER.

Brændstofforbrug og CO2-udledning.

  • Tallene for brændstofforbrug og CO2-udledning afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. Forbrugsdata beregnes med udgangspunkt i NEDC-cyklussen.