BMW 740e iPerformance, BMW PHEV

BMW 7-SERIE iPERFORMANCE.

BMW 740e Plug-in-hybrid.

BMW 7-serie iPerformance

BMW 7-SERIE iPERFORMANCE.

BMW 740e Plug-in-hybrid.

Rækkevidden og ydelsen fra en BMW TwinPower Turbo-motor kombineret med effektiviteten fra en elmotor: BMW 7-serie med BMW EfficientDynamics-teknologien eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) giver dig det bedste fra begge verdener. Resultatet er et markant lavere brændstofforbrug og et tilsvarende reduceret udledningsniveau samt køreoplevelser, der gør det muligt at nyde den luksuriøse komfort i BMW 7-serie endnu mere intest.

BMW 7-SERIE iPERFORMANCE.BMW 740e Plug-in-hybrid.

Rækkevidden og ydelsen fra en BMW TwinPower Turbo-motor kombineret med effektiviteten fra en elmotor: BMW 7-serie med BMW EfficientDynamics-teknologien eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) giver dig det bedste fra begge verdener. Resultatet er et markant lavere brændstofforbrug og et tilsvarende reduceret udledningsniveau samt køreoplevelser, der gør det muligt at nyde den luksuriøse komfort i BMW 7-serie endnu mere intest.

BILKONCEPT.

En BMW sedan i luksusklassen med fornemme forbrugsværdier og suveræn køredynamik i alle køreprogrammer. Takket være den fornemme komfort og køredynamik opfylder BMW 7-serie iPerformance alle forventninger, du måtte have. Udefra genkendes iPerformance-modellen på eDrive-emblemet på begge C-stolper samt på i-emblemet på forskærmene. Den blå grill i dobbeltnyren og de blå navkapsler er unikke detaljer, der vidner om bilens innovative drivlinjeteknologi. Der, hvor forskellen frem for alt gør sig bemærket, er ved den fuldelektriske rækkevidde. Bilen kan tilbagelægge mellem 44 og 48 km (41 og 45 km med xDrive) uden lokal udledning og uden at bruge brændstof. Selv i det kombinerede køreprogram udgør CO2-udledningen fra BMW 7-serie iPerformance lave 45 til 50 g/km (49 til 56 g/km med xDrive). Højvoltbatteriet er anbragt under bagsædet, så bagagerummet fortsat har plads til 420 liter bagage. Et fremadpegende bilkoncept, der er helt unikt.

INDIVIDUEL KØRESTIL.

Som plug-in-hybrid har BMW 7-serie iPerformance en række forskellige køreprogrammer, som har stor indflydelse på det faktiske brændstofforbrug. Det faktiske brændstofforbrug afhænger dels af, hvilket køreprogram du vælger, og dels af din personlige kørestil. Når batteriet er fuldt opladet, kan ud tilbagelægge op til 48 kilometer (op til 45 kilometer med xDrive) på ren el, inden BMW TwinPower Turbo-benzinmotoren støder til for at optimere både effektiviteten og rækkevidden.

FREMDRIFT.

En kraftige 4-cylindret BMW TwinPower Turbo-benzinmotor og en effektiv eDrive-elmotor leverer fremdriften til BMW 7-serie iPerformance. Systemydelsen udgør 326 hk (240 kW) med et kombineret systemforbrug på mellem 38,5 og 43,5 km/liter (35,5 og 35,7 km/liter med xDrive)*. Det intelligente firehjulstræk BMW xDrive sikrer det bedst mulige vejgreb. Ved at kombinere disse BMW EfficientDynamics-teknologier har vi opnået en innovativ bil med økonomiske forbrugstal, som samtidig byder på ufortyndet køredynamik og stabilitet under alle forhold.
* Værdierne for brændstofforbrug og CO2-udledning afhænger af den valgte dækstørrelse.

  • 4-cylindret BMW TwinPower Turbo-benzinmotor

    Den 4-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinmotor med en slagvolumen på 2,0 liter i BMW 740e/Le xDrive iPerformance leverer store køreoplevelser, et stort kraftoverskud fra helt lave omdrejninger og et kraftfuldt drejningsmoment over et bredt omdrejningsområde. Den er samtidig både økonomisk og miljøvenlig.
    Den 4-cylindrede benzinmotor gør brug af alle de hightech-komponenter, der indgår i moderne motorproduktion. For at forbedre dynamikken og effektiviteten anvender BMW TwinPower Turbo-teknologi, den variable ventilstyring Valvetronic, variabel knastakselstyring dobbelt VANOS samt indsprøjtningsteknologien High Precision Injection. Disse teknologier giver motoren en imponerende energieffektivitetsfaktor ved alle belastninger, hvilket slår igennem på brændstofforbruget. I plug-in-hybriden arbejder motoren ved høje belastninger, hvor energieffektivitetsfaktoren er optimal, mens højspændingsbatteriet bliver opladet. Det betyder, at strømmen til højspændingsbatteriet produceres på en ekstremt effektiv måde, mens bilen stadig er i bevægelse.
    Motoren er en del af BMW EfficientDynamics-programmet. Den yder 258 hk (190 kW), et drejningsmoment på 400 Nm og accelererer fra 0 til 100 km/t på 5,5–5,4 sek. (xDrive: 5,3 sek.). Gennemsnitligt brændstofforbrug: 38,5 til 43,5 km/liter (xDrive: 35,5 til 43,5 km/liter) med en CO2-udledning på 58 til 51 g/km (xDrive: 66 til 64 g/km).

  • Elmotor

    Plug-in-hybridens væskekølede elmotor er indbygget i bilens gearkasse. Elmotoren yder 113 hk (83 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 250 Nm. Bilen kan tilbagelægge op til ca. 45 km* (39 km med xDrive*) ved 100 % elkraft og køre op til 120 km/t.
    Så snart du løfter foden fra speederen, arbejder elmotoren som generator drevet af rulleenergien fra bilens hjul og konverterer på denne måde kinetisk energi til strøm – også kaldet rekuperation eller genvinding. Når du bremser, øges genvindingsraten. Op til et bestemt bremsepedaltryk sker decelerationen udelukkende via elmotoren, som derved kan omdanne endnu mere bevægelsesenergi til strøm. Denne gratis genvundne energi kan bilen efterfølgende bruge til fremdrift via elmotoren eller til at strømforsyne bilens elektriske forbrugere. Det er med til at presse brændstofforbruget yderligere ned, så bilens samlede effektivitet vokser.
    * De anførte værdier er foreløbige og endnu ikke officielt bekræftede og gælder ved 17- eller 18-tommer store dæk med lav rullemodstand.

  • Højvoltbatteri

    Højspændingsbatteriet i BMW 740e/Le xDrive iPerformance Sedan er anbragt under bagsædet, hvor sikkerheden er størst og pladsudnyttelsen er mest optimal. Bagagerummet er kun marginalt mindre end i modellerne med konventionelle forbrændingsmotorer, 420 liter. Batteriet kan oplades med det medfølgende ladekabel fra et helt normalt 230-V-stik eller ved en offentlig laderstander. Når bilen kører, kan elmotoren nogle gange arbejde som generator, der konverterer bevægelsesenergi til strøm (rekuperation), som derefter sendes til batteriet.
    Takket være litium-ion-teknologien har det væskekølede højspændingsbatteri en høj energitæthed og forholdsvis kompakte ydre mål. Kapaciteten på 9,2 kWh sikrer, at det kan levere op til 113 hk (83 kW) til elmotoren uden forsinkelse. Fuldt opladet gør batteriet det muligt at køre mellem 44 og 48 km på ren strøm i BMW 740e/Le xDrive Performance Sedan med en eldrevet tophastighed på 140 km/t.

INTELLIGENT ENERGISTYRING.

Intelligent energistyring er en af de vigtigste søjler i BMW iPerformance-konceptet. Systemet koordinerer interaktionen mellem alle drivlinjekomponenter for at opnå den bedst mulige effektivitet og køredynamik. Intelligent energistyring optimerer hybridmotorens kraft/effektivitets-forhold ved at forudse det optimale køreprogram. Eksempelvis ved at anvende data fra navigationssystemet til at identificere afsnit på den valgte rute og kørselsforhold, der er optimalt egnede til at anvende elmotoren eller til at lade bilens højvoltbatteri op.
Systemet forebygger situationer, hvor forbrændingsmotoren ville arbejde med en lav virkningsgrad, ved at øge motorbelastningen til et område, hvor den kan arbejde mere effektivt. Forbrændingsmotoren leverer således højere ydelse i disse situationer. Den bruger systemet til at drive elmotoren som generator, der genererer strøm til batteriet, som vil kunne anvendes til fuldelektriskkørsel på et senere tidspunkt eller til at supplere forbrændingsmotoren. Systemet styrer desuden elmotoren/generatoren, så den ved påløb og ved nedbremsning konverterer bevægelsesenergien til strøm. I forbindelse med køreprogrammet ECO PRO trimmer intelligent energistyring alle bilens systemer inkl. sekundære forbrugere og komfortfunktioner til at arbejde driftsstyret og mere effektivt.
Med eDrive-knappen kan bilens fører vælge mellem tre forskellige elektriske køreprogrammer. Bilen starter altid i programmet AUTO eDrive (hybrid). Programmet MAX eDrive giver dig mulighed for at køre fuldelektrisk med en tophastighed på 140 km/t. Battery Control-programmet gemmer batteristrøm til senere brug.

  • AUTO eDRIVE

    Bilen starter altid i programmet AUTO eDrive, dvs. i hybridprogrammet, og bilens fører kan nu vælge at gøre brug af det ekstremt effektive fuldelektriske køreprogram. Afhængigt af mængden af bagage i bilen og batteriets ladestatus kører bilen fuldelektrisk op til ca. 80 km/t. En ydelsesmåler i instrumentgruppen holder bilens fører orienteret om den aktuelle ydelse fra elmotoren og viser desuden, hvornår behovet for ekstra ydelse automatisk aktiverer forbrændingsmotoren.

  • MAX eDRIVE

    Køreprogrammet MAX eDRIVE er udlagt til fuldelektrisk kørsel, og her leverer elmotoren sin maksimale effekt. Bilens fører kan træde speederen i bund, uden at forbrændingsmotoren tilkobles, og bilen har en maksimal tophastighed på 120 km/t. Ved behov for højere motorydelse er det muligt at tilkoble forbrændingsmotoren ved at betjene gearvælgeren eller ved at foretage kickdown med speederen.

  • SAVE BATTERY

    Ved køreprogrammet Battery Control drives bilen af forbrændingsmotoren alene, mens batteriet lades op til det valgte ladeniveau. Den akkumulerede elektriske energi reserveres til senere anvendelse.

  • Preview

    Når du har indtastet måladressen i navigationssystemet, analyserer energistyringens preview-funktion den planlagte strækning ved hjælp af konstante data såsom hastighedsbegrænsninger og realtidsoplysninger om den aktuelle trafik på strækningen. Systemet vil nu anvende det fuldelektriske køreprogram situationsafhængigt, effektivt og ikke mindst på de dele af strækningen, hvor det bedst kan betale sig – eksempelvis ved bykørsel.

OPLADNING.

Lad bilens indbyggede højvoltbatteri op med en BMW i Wallbox fra det store udvalg af 360° ELECTRIC-produkter- og services. Når du er på farten, kan du tanke bilens batteri op ved de mange ChargeNow-ladestandere.

  • Opladning hjemme

    Bilen kan lades op derhjemme ved et helt almindeligt 230-V-udtag, hvorefter det tager under 4 timer at lade batteriet helt op. Bilens ladestik er anbragt bag et dæksel i venstre forskærm. Det eneste, der skal bruges til at lade bilen op, er det medfølgende kabel, som opbevares i bagagerummet, når det ikke er i brug. En specialtætning beskytter ladestikket mod vind og vejr. Bilen kan også lades op ved hjælp af en vægmonteret ladestation eller en BMW i Wallbox. Ladestationen har højere ladeeffekt end 230-V-udtaget, så ladetiden bliver forkortet markant. Højspændingsbatteriets ladestatus kan aflæses på LED-lysringen eller i appen BMW ConnectedDrive. Afhængigt af forskellige faktorer, fx ladeeffekten ved strømkilden eller aktive elforbrugere i bilen under opladningen og brugen af en BMW i Wallbox, tager det ca. 2,4 timer at lade et tomt højspændingsbatteri fuldt op. Det er samtidig muligt at temperere kabinen, mens bilen lades op med ekstern strøm. En stor del af kørslen vil kunne foretages fuldelektrisk, og derfor vil udgifterne pr. kilometer blive reduceret markant.

  • Opladning ude

    Når du er på farten, kan du trække på netværket af offentlige ladestandere. På denne måde kan du fx fortsætte turen ved elkraft og således helt udledningsfrit, når du har foretaget dine indkøb. Bilens ladestik er anbragt bag et dæksel ved venstre forskærm. Hvor lang tid opladningen tager afhænger af flere faktorer, herunder eksempelvis strømstyrken (ampere) og antallet af elektriske forbrugere i bilen. En speciel tætning sørger for at holde ladestikket fri for ydre påvirkninger. Lysdioder på ladestikket holder dig synligt informeret om ladeprocessen. Via navigationssystemet og appen BMW ConnectedDrive får du oplysninger om afstanden til nærmeste ladestander, og om den er ledig eller ej.
    Godkendelsen ved ladestanderen og den månedlige afregning af strømoptankninger sker fx via ChargeNow-kortet fra BMW’s mobilitetstjeneste ChargeNow.
    Bemærk: Anvendelsen af ChargeNow er en betalingstjeneste fra 360° Electric-programmet.

  • CLEVER Unlimited

    Fri strøm, bare kør.
    CLEVER og BMW har indgået et enestående partnerskab, der gør det at køre elbil endnu smartere. Et helt nyt koncept, der samler alt det, du og din elbil har brug for, i én samlet pris om måneden. CLEVER Unlimited er elbilernes svar på streamingtjenester - du betaler et fast månedligt beløb og kan bruge al den strøm du vil – fra ladeboksen derhjemme og via Skandinaviens største netværk af ladestandere.


    Ingen grænser. Ultimativ frihed.
    Uanset hvor mange kilometer du kører, så er udgiften til strøm den samme, for dig, der vælger CLEVER Unlimited. Du får den ultimative frihed og økonomiske tryghed. For en fast pris om måneden giver CLEVER Unlimited adgang til ubegrænset strømforbrug på CLEVERs ladenetværk, der består af flere end 750 ladepunkter i både Danmark, Sverige og Tyskland samt ubegrænset strømforbrug fra den ladeboks, du kan få opsat derhjemme.


    Gør det nemt, trygt og gennemsigtigt.
    Når du vælger en BMW plug-in-hybrid model, får du Unlimited for 299 kroner om måneden. Hvis du ikke ønsker en ladeboks derhjemme (fx hvis du bor i lejlighed) og udelukkende vil benytte CLEVERs ladenetværk, koster det kun 399 kroner om måneden for fri strøm på hele CLEVERs ladenetværk ved køb af en ny BMW elbil, og 199 kroner om måneden for en BMW plug-in-hybrid model.
     

FORBINDELSE.

Altid i forbindelse med din BMW: Ud over BMW Remote Services såsom fjernbetjening af bilens dørlåse, kan der også anvendes en række specielle hybridfunktioner via smartphone (iOS og Android). Det sikrer, at du har det fulde overblik over forbrugs- og effektivitetsværdierne i din BMW 7-serie iPerformance. BMW Services til enhver situation, som kan bruges i bilen eller på afstand.

  • Appen BMW Connected

    Med Remote Services-tjenesterne i appen BMW Connected til plug-in hybrider (iOS) får du vist detaljerede statusoplysninger om bilen – fx nuværende placering, batteriniveau og rækkevidde.
    Ladeproceduren kan fjernstyres ved hjælp af uge-timeren, og du kan også fjernstyre kabinetemperaturen, så den er klar i god tid inden næste tur. Destinationer, POI'er og placeringen af ladestandere sendes helt enkelt fra appen og direkte til bilen.
    Med Remote Services-tjenesterne i appen BMW Connected til plug-in hybrider kan du også måle effektiviteten af hver enkelt tur, og den giver dig gode råd til, hvordan du kan tilrettelægge din kørsel mere effektivt og således forlænge din aktionsradius.

  • Forklimatiseringsfunktion

    Tag plads i en dejligt kølig bil om sommeren og en lun bil om vinteren – klimatiseringsfunktionen i BMW 740e/Le xDrive iPerformance gør det muligt. Takket være en eldrevet kølekompressor og et eldrevet varmeapparat arbejder klimaautomatikfunktionerne nærmest helt lydløst, selv når motoren er standset. Der kan programmeres tre afgangstider til hver dag i ugen.
    Energien til opvarmning eller køling af kabinen leveres af højvoltbatteriet eller direkte fra forsyningsnettet under opladning.
    En halv time før den planlagte afgang, starter et intelligent styresystem bilens varme-, køle- og ventilationssystemer, som herefter indstiller den valgte temperatur. Systemet betjenes med iDrive-controlleren, når du er i bilen, eller via en kompatibel smartphone med appen My BMW ConnectedDrive.
    Hvis højspændingsbatteriet er tilstrækkeligt opladet, kan klimatiseringsfunktionen arbejde, uanset om bilen bliver ladet med ekstern strøm eller ej.

BMW iPerformance - BMW plug-in-hybridbiler

MERE OM BMW iPERFORMANCE.

Plug-in-hybridbiler med knowhow fra BMW i. Læs meget om konceptet.