KAN ALT. REN KØREGLÆDE UDEN CO2-EMISSION

Bæredygtighed og de nye BMW i3 og BMW i3s.

KAN ALT. REN KØREGLÆDE UDEN CO2-EMISSION

Bæredygtighed og de nye BMW i3 og BMW i3s.

KAN ALT. REN KØREGLÆDE UDEN CO2-EMISSIONBæredygtighed og de nye BMW i3 og BMW i3s.

BMW i3 er en helt ny måde at tænke mobilitet på. Den er baseret på en helhedstanke, der tager udgangspunkt i bilen – herunder udvikling, produktion og genanvendelse. Mange af materialerne er udviklet af fornybare ressourcer, og selve BMW i3 er fremstillet med 100 % energi fra fornybare kilder. Bedre bliver køreglæde ikke.

Læs mere
BMW i

GENNEMTÆNKT BÆREDYGTIGHED.

ENDELØS MERVÆRDI.

Bæredygtighed er ikke bare et ord, BMW i smykker sig med. Det er retningslinjen over dem alle. Derfor er hele livscyklussen for BMW i3 struktureret omkring princippet for maksimal ressourcebeskyttelse og bæredygtighed.
Læs mere

UDVIKLING.

Bilen er udviklet fra bunden til eldrevet mobilitet. Innovativ aerodynamik reducerer luftmodstanden og energiforbruget, mens bæredygtige og genanvendte materiale beskytter miljøet og erstatter traditionelle materialer såsom plast.
Læs mere

PRODUKTION.

Bæredygtig fra ende til anden: De kulfibre, der indgår i BMW i3, fremstilles ved hjælp af strøm fra et vandkraftværk. BMW's produktionsanlæg i tyske Leipzig drives 100 % af vindenergi. Og sammenlignet med de øvrige BMW modeller bruges der kun halvt så meget strøm pr. produceret enhed.
Læs mere

BRUG.

Når du kører BMW i3, kører du uden udledning, støj eller lugtgener. Det er med til at forbedre luftkvaliteten i byerne. Desuden er det nemt at anvende "grøn energi" til opladning eller at bruge egenproduceret strøm til opladning af bilens batterier. Køreprogrammet ECO PRO forlænger rækkevidden og reducerer energiforbruget.

Læs mere

GENANVENDELSE.

95 % af BMW i3 kan genanvendes. Batterimodulerne kan genanvendes som opbevaringstanke til solenergi. Overskydende kulfibre kan sendes tilbage i produktionskredsløbet.
Læs mere

MATERIALER MED FREMTID.

ELEMENTER FREMSTILLET AF NATURFIBRE.

Synlig bæredygtighed: Anvendelsen af kenaf erstatter petroleumbaserede plastmaterialer og reducerer egenvægten af BMW i3, idet kenaffibre er op til 30 % lettere end traditionelle konstruktionsmaterialer. Fibrene stammer fra malvaplanter, som er mere end gennemsnitligt gode til at lave CO2 om til ilt.
Læs mere

SÆDER MED 40 % REN NY ULD.

Certificeret ren ny uld er en fornybar ressource, der byder på masser af komfort, og den udgør op til 40 % af sædeindtrækket i den nye designlinje Lodge. Den åndbare uldblanding regulerer temperaturen mellem kroppen og sædeoverflade på en sådan måde, at sædet forbliver køligt ved høje temperaturer.
Læs mere

INTERIØRLISTER AF EUKALYPTUSTRÆ.

Eukalyptus har en naturlig, silkeblød overflade og en fin struktur, og kræver derfor ca. 90 % mindre overfladebehandling end konventionelle træsorter. Eukalyptustræet til interiørlisterne stammer fra plantager, som er certificeret af Forest Stewardship Council (FSC®), der garanterer bæredygtigt skovbrug.

Læs mere

GARVET MED 100 % OLIVENBLADSEKSTRAKT.

Læderet i BMW i3 er temperaturudlignende og garvet udelukkende ved brug af et miljøvenligt ekstrakt af olivenblade, så læderet beholder sin naturlige glans. Olivenbladene er et affaldsprodukt fra olivenhøsten og genbruges hermed på en meningsfuld og miljøvenlig måde.

Læs mere

GRØN ENERGI.

BMW i3 gør det let at få mere bæredygtighed ind i hverdagen. Der er nul udledning fra den, når du kører. Det er med til at forbedre luftkvaliteten i byen, så du kan fylde lungerne med frisk luft. Hvis du lader den op med "grøn energi" eller producerer din egen strøm med solceller, så er du altid på vej med 0 % udledning. Køreprogrammet ECO PRO forlænger rækkevidden og reducerer energiforbruget.

BMW i3s.

Oplysninger om tallene.

  • Værdierne uden parentes gælder for standardmodellen med standardgearkasse, værdier i parentes gælder for samme model, men med en anden gearkasse.

    Det anførte brændstofforbrug og CO₂-udledning er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med, og det viste interval er baseret på de forskellige konfigurationsmuligheder (standardudstyr og ekstraudstyr). De modeller, der er afbildet, afspejler biler, der forhandles på det tyske marked. Der kan dermed forekomme afvigelser fra de beskrevne modelvarianter og det beskrevne udstyr i forhold til biler, der forhandles i Danmark. Du kan få yderligere oplysninger hos din BMW forhandler.

    * Brændstofforbruget, CO₂-udledningerne og strømforbrug er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Registreringsafgiften er baseret på, bland andet, bilens brændstofforbrug. Beregningen af registreringsafgiften baseres i Danmark, frem til 1. april 2019, på en korreleret værdi af det opnåede WLTP-testresultat.

    Rækkevidden kan variere efter kørestil, terræn, vejrforhold, brug af klimaanlæg og udstyr.

    Mere information om udledninger og WLTP-kørecyklussen findes på www.bmw.dk/wltp.

    En oversigt over brændstofforbrug, CO₂-udledninger og strømforbrug for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder, og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside www.bilviden.dk.

    Generelle vilkår og ansvarsfraskrivelse.
    Vi tager forbehold for fejl og mangler. Vi tilstræber, at indholdet er ajour, men vi kan ikke garantere, at indholdet til enhver tid er korrekt. BMW.dk kan ikke betragtes som en komplet guide til vores produkter og ydelser.
    BMW Danmark A/S forbeholder sig retten til når som helst at foretage ændringer i priser, specifikationer og udstyr. For mere information om bilernes standard- og ekstraudstyr se www.bmw.dk/udstyr.