INGEN KOMPROMISER. RENDYRKET KØREGLÆDE.

Bæredygtighed i den nye BMW i3.

INGEN KOMPROMISER. RENDYRKET KØREGLÆDE.

Bæredygtighed i den nye BMW i3.

INGEN KOMPROMISER. RENDYRKET KØREGLÆDE.Bæredygtighed i den nye BMW i3.

BMW i3 er en helt ny måde at tænke mobilitet på. Den er baseret på en helhedstanke, der tager udgangspunkt i bilen – herunder udvikling, produktion og genanvendelse. Mange af materialerne er udviklet af fornybare ressourcer, og selve BMW i3 er fremstillet med 100 % energi fra fornybare kilder. Bedre bliver køreglæde ikke.

BMW i

GENNEMTÆNKT BÆREDYGTIGHED.

ENDELØS MERVÆRDI.

Bæredygtighed er ikke bare et ord, BMW i smykker sig med. Det er retningslinjen over dem alle. Derfor er hele livscyklussen for BMW i3 struktureret omkring princippet for maksimal ressourcebeskyttelse og bæredygtighed.

UDVIKLING.

Bilen er udviklet fra bunden til eldrevet mobilitet. Innovativ aerodynamik reducerer luftmodstanden og energiforbruget, mens bæredygtige og genanvendte materiale beskytter miljøet og erstatter traditionelle materialer såsom plast.

PRODUKTION.

Bæredygtig fra ende til anden: De kulfibre, der indgår i BMW i3, fremstilles ved hjælp af strøm fra et vandkraftværk. BMW's produktionsanlæg i tyske Leipzig drives 100 % af vindenergi. Og sammenlignet med de øvrige BMW modeller bruges der kun halvt så meget strøm pr. produceret enhed.

BRUG.

Når du kører BMW i3, kører du uden udledning, støj eller lugtgener. Det er med til at forbedre luftkvaliteten i byerne. Desuden er det nemt at anvende "grøn energi" til opladning eller at bruge egenproduceret strøm til opladning af bilens batterier. Køreprogrammet ECO PRO forlænger rækkevidden og reducerer energiforbruget.

GENANVENDELSE.

95 % af BMW i3 kan genanvendes. Batterimodulerne kan genanvendes som opbevaringstanke til solenergi. Overskydende kulfibre kan sendes tilbage i produktionskredsløbet.

MATERIALER MED FREMTID.

ELEMENTER FREMSTILLET AF NATURFIBRE.

Synlig bæredygtighed: Anvendelsen af kenaf erstatter petroleumbaserede plastmaterialer og reducerer egenvægten af BMW i3, idet kenaffibre er op til 30 % lettere end traditionelle konstruktionsmaterialer. Fibrene stammer fra malvaplanter, som er mere end gennemsnitligt gode til at lave CO2 om til ilt.

SÆDER MED 40 % REN NY ULD.

Certificeret ren ny uld er en fornybar ressource, der byder på masser af komfort, og den udgør op til 40 % af sædeindtrækket i den nye designlinje Lodge. Den åndbare uldblanding regulerer temperaturen mellem kroppen og sædeoverflade på en sådan måde, at sædet forbliver køligt ved høje temperaturer.

INTERIØRLISTER AF EUKALYPTUSTRÆ.

Eukalyptus har en naturlig, silkeblød overflade og en fin struktur, og kræver derfor ca. 90 % mindre overfladebehandling end konventionelle træsorter. Eukalyptustræet til interiørlisterne stammer fra plantager, som er certificeret af Forest Stewardship Council (FSC), der garanterer bæredygtigt skovbrug.

GARVET MED 100 % OLIVENBLADSEKSTRAKT.

Læderet i BMW i3 er garvet 100 % med brug af det naturlige ekstrakt fra olivenblade. På denne måde bevarer læderet sin naturlige glød og sine temperaturbalancerende egenskaber. Efter olivenhøsten bliver olivenblade bortskaffet som affald, så derfor giver det fin mening af anvende dem til dette formål.

GRØN ENERGI.

BMW i3 gør det let at få mere bæredygtighed ind i hverdagen. Der er nul udledning fra den, når du kører. Det er med til at forbedre luftkvaliteten i byen, så du kan fylde lungerne med frisk luft. Hvis du lader den op med "grøn energi" eller producerer din egen strøm med solceller, så er du altid på vej med 0 % udledning. Køreprogrammet ECO PRO forlænger rækkevidden og reducerer energiforbruget.

BMW i3s.

Brændstofforbrug og CO2-udledning.

  • Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah):
    Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
    CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
    Strømforbrug i kWh/100 km: 13.6–13.1
    Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 290-300
    Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200

    Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah) med Range Extender:
    CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 13-14
    Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 11,5-11,9
    Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0,6
    Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 225-235
    Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 180
    Typisk opnået total eldrevet rækkevidde i km: Op til 330

    Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah):
    Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
    CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
    Strømforbrug i kWh/100 km: 14,3
    Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 280
    Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200

    Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah) med Range Extender:
    CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 14
    Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 12,5
    Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 143,8
    Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 220
    Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 180
    Typisk opnået total eldrevet rækkevidde i km: Op til 330

    Foreløbige, endnu ikke officielt bekræftede værdier.

    Tallene for brændstofforbrug, CO2-udledning og strømforbrug afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. Forbrugsdata beregnes med udgangspunkt i NEDC-cyklussen.

    Specifikationerne afhænger af en række faktorer: personlig kørestil, rutevalg, vejrforhold, brug af varmeanlæg/klimaanlæg og forvarmning.