BMW M

TEKNISKE DATA BMW M2 COMPETITION.

Vægt
Egenvægt i kg (EU)
1625 [1650]
Tilladt totalvægt i kg
2010
Nyttelast i kg
460 [435]
Tilladt akseltryk for/bag i kg
970/1080
Bagagerumsvolumen, min. (sæder rejst eller tag lukket) i liter
390
Bagagerumsvolumen, maks. (sæder lagt ned eller tag åbent) i liter
-
Anhængervægt (med bremse) i kg
-
Forbrændingsmotor
Cylindre/ventiler
6/4
Slagvolumen i cm³
2979
Slaglængde/boring i mm
89,6/84,0
Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
410 (302)/5230-7000
Maks. drejningsmoment (Nm) ved omdr./min.
550/2350-5230
Kompression :1
10,2
Præstationer
Tophastighed i km/t
250 [280]
Acceleration 0-100 km/t i sek.
4,4 [4,2]
Forbrug
Bykørsel i km/liter
7,9-8,0 [8,7-8,9]
Landevejskørsel i km/liter
11,9-12,0 [12,8]
Blandet kørsel i km/liter
10,0-10,2 [10,9-11,1]
CO2-udledning ved blandet kørsel i g/km
224-227 [206-209]
Tankindhold (ca.) i l
52
Hjul
Dækstørrelse for
245/35 ZR19 (93Y)
Dækstørrelse bag
265/35 ZR19 (98Y)
Fælgstørrelse og -materiale for
9,0 J x 19 tommer, EH2+, letmetal
Fælgstørrelse og -materiale bag
10,0 J x 19 tommer, EH2+, letmetal

Oplysninger om tallene.

  • BMW M2 Competition (2)(3):
    Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 10,0-10,1 [10,9]
    CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 228-225 [210-209]

    * Med M Driver's Package (ekstraudstyr).

    Det anførte brændstofforbrug og CO2-udledningen er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med på det tyske marked, og det viste interval er baseret på de forskellige størrelser af valgte fælge og dæk.

    Værdierne ved køretøjer med fodnoten (2) er foreløbige.

    Brændstofforbruget og CO2-udledningerne for køretøjer mærket med (3) er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) og er herefter omkonverteret til de tilsvarende værdier under NEDC-normen (New European Driving Cycle) for at sikre sammenlignelighed mellem køretøjer. [Såfremt afgifter og beskatning af køretøjet er baseret på CO2-udledningen, kan der være afvigelse mellem den her angivne CO2-udledning for disse køretøjer og CO2-udledningen anvendt til beregning af beskatning og afgifter som følge af national lovgivning.]

    Specifikationerne for CO2-effektivitet fastlægges med udgangspunkt i EU-direktivet 1999/94/EF og gældende europæisk lovgivning på udarbejdelsestidspunktet. De anførte værdier for brændstofforbrug, CO2-udledning og energiforbrug er beregnet med afsæt i NEDC-cyklussen for klassifikationen.

    En oversigt over brændstoføkonomi, CO2-emissioner og strømforbrug med tal for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside http://bilviden.dk/Energi-og-miljo.aspx.