HJERTEBLOD+

BMW M

Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

BMW M

HJERTEBLOD+

Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

HJERTEBLOD+Køredynamikken i BMW M4 Cabriolet.

Køreoplevelsen i BMW M4 Cabriolet er kendetegnet ved at være imponerende intens og en kilde til endeløs køreglæde. Alt ved denne high performance sportsvogn er trimmet til at levere kraftfuld dynamik og smidige køreegenskaber. Og takket være de mange teknologier, der er overført fra motorsporten, formår denne model altid at forvandle motorens kræfter til knivskarp fremdrift. Det er en kvalitet, som får endnu et løft med ekstraudstyret M Competition-pakke, der omfatter en optimering af motorydelsen og en specialkonfigureret adaptiv M undervogn.

 

BMW M4 Cabriolet:
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 11,0 (11,5)
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 213 (203)

 

Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.

 

Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.

BMW M

GRÆNSELØS KØREGLÆDE.

Der venter dig adrenalinpumpende øjeblikke af intens skønhed, når du jagter solen bag rattet i BMW M4 Cabriolet. Dels takket være motorens 431 hk, som leverer kræfterne i præcist afmålte doser, og dels takket være de mange teknologier, der er overført fra motorsporten, fx det aktive M differentiale og M Servotronic. Det giver dig mulighed for altid at reagere med maksimal præcision og teknisk perfektion, så du kan presse sig selv helt til grænsen. Og sende din puls i vejret.

M COMPETITION-PAKKE.

Rendyrkede racing-oplevelser: M Competition-pakken til BMW M4 Cabriolet leverer endnu bedre performance takket være optimeret motorydelse, en specialkonfigureret adaptiv M undervogn, ny kalibrering af Dynamic Stability Control (DSC), det aktive M differentiale og 20-tommer M letmetalfælge med forskellige dækstørrelser for og bag.

  • Køredynamiske highlights fra M Competition-pakken

    Ydelsen fra den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinmotor er øget til 450 hk (331 kW). M sportsudstødningen leverer en ekstremt kraftfuld og karakteristisk motorlyd med gåsehudsgaranti. På racerbanen og i hverdagen sikrer den specialudviklede adaptive M undervogn og de ekstremt sportslige styreegenskaber, at bilen lystrer dit mindste vink med knivskarp præcision.

  • Udvendige highlights fra M Competition-pakken

    M Competition-pakken tilfører det udvendige design eksklusive, smedede og højglansdrejede 20-tommer M stjerneegerfælge 666 M med forskellige dækstørrelser. Bilens sporty stil fremhæves med BMW Individual Shadow Line, som på denne model også omfatter sort højglans på dobbeltnyren, luftindtagene i forskærmen samt modelemblemet og rundes af med mørkforkromede afgangsrør.

GEARKASSER TIL BMW M4 CABRIOLET.

Muligheden for at vælge mellem en 6-trins manuel M gearkasse og en 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse til BMW M4 Cabriolet giver dig også frie hænder til at vælge, hvordan du ønsker at få pulsen sendt fra 0 til 180. Begge er garanter for maksimal køreglæde.

  • 6-trins manuel M gearkasse

    Vægten er reduceret med 12 kg i forhold til den traditionelle manuelle gearkasse, og M gearkassevarianten i BMW M4 Cabrioleter desuden mere kompakt og et godt eksempel på vores intelligente letvægtskoncept. Indvendigt i gearkassen sikrer nye kulfiberforinger i synkroniseringsringene højere komfort ved gearskift, og et tørsumpsmøringssystem sikrer en mere effektiv olieforsyning.

  • 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse

    Skift gear uden afbrydelser i fremdriften, uden at bruge koblingen og uden at miste fart – 7-trins M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic gør det muligt. Gearene kan skiftes automatisk eller manuelt ved hjælp af gearskiftekontakter på rattet eller via gearvælgeren. Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

Det aktive M differentiale optimerer vejgrebet og stabiliteten ved vognbaneskift, når du accelererer ud af et sving eller kører gennem svinget med høj fart og på skiftende vejunderlag. Vejgrebet optimeres ved hjælp af en elektronisk styret enhed, der reducerer forskellen i omdrejninger mellem baghjulene.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

Ved elektronisk at regulere støddæmperne sørger den adaptive M undervogn for automatisk at trimme bilen, så den er perfekt sat op til de aktuelle vejforhold. Undervognsopsætningen kan trimmes til høj komfort eller sportslig dynamik via køreprogrammerne COMFORT, SPORT og SPORT+ og Driving Experience Control-systemet.

365 DAGE MED MOTORSPORTSFEEL.

Overførslen af avanceret motorsportsteknologi til produktionen af sportslige biler er en af kernekompetencerne hos BMW M GmbH. Det er årsagen til, at BMW M4 Cabriolet opnår perfekt balance mellem adrenalinpumpende ydelse og praktiske hverdagskvaliteter.

  • Launch Control

    Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start. Elektronikken justerer motoren til de perfekte startomdrejninger, og M dobbeltkoblingsgearkassen sætter hele tiden gearskiftepunkterne, så motorens optimale omdrejningsområde bevares, når der skiftes til næste gear.

  • M Driver's Package

    M Driver's Package øger tophastigheden til 280 km/t. Du kan bestille M Driver's Package ved købet af en ny bil eller tilkøbe pakken efterfølgende. Alle øvrige tekniske data er uændrede efter installationen. Pakken indeholder også en adgangsbillet til et BMW M Intensive Training-kursus som en del af BMW Driving Experience.

  • M Drive

    M Drive tillader individuel konfigurering af DSC-funktionen, opsætningen af Head-Up Displayet samt personlige profiler – lige fra komfortabel cruising og hele vejen op til et ekstremt sporty setup med høj respons – ved at justere motor-, støddæmper- og styretøjsparametre sammen med gearkassens karakteristik. Funktionerne aktiveres via de to M knapper, der er integreret i multifunktionsrattet.

  • M Servotronic

    M Servotronic tilpasser mængden af servohjælp til hastigheden og sikrer, at styreresponsen er direkte og præcis ved selv høj fart. Systemet sikrer høj styrekomfort ved at minimere de kræfter, der behøves for at dreje rattet, så parkering, manøvrering og kørsel på snævre og snoede veje altid foregår med maksimal smidighed.

  • M Dynamic Mode

    M Dynamic Mode er en underfunktion til Dynamic Stability Control (DSC), som tillader en vis mængde hjulspin, hvorved køredynamikken får et markant løft. Hvor DSC modvirker understyring og overstyring, giver M Dynamic Mode mulighed for at udforske bilens fulde køredynamiske potentiale. Dog er der stadig adgang til hjælpen fra DSC-systemet.

ROBUSTE BREMSER.

Bremsesystemet er en vigtig del af den dynamiske køreoplevelse bag rattet i BMW M4 Cabriolet. M kompoundbremserne og de kulfiber-keramiske M bremser (ekstraudstyr) er begge kendetegnet ved deres høje præcision og effektivitet, som sikrer, at begge bremsesystemer leverer topydelser inden for både dynamik og performance.

  • M kompoundbremser

    Takket være brugen af forskellige materialer opnår M kompoundbremserne imponerende decelerationsværdier, samtidig med at de er ekstremt stabile og slidstærke. De vejer også mindre, hvilket har en positiv effekt på dynamikken og accelerationen. De højtydende M bremser kendes på de metalblå kalibre med M logo.

  • M kulfiber-keramisk bremseanlæg

    Det kulfiber-keramiske bremseanlæg fra BMW M leverer bremsekraften mere direkte. Anlægget er rustfrit, ekstremt slidstærkt, tåler højere varmegrader og bidrager til at sænke bilens totalvægt, hvilket har en positiv effekt på dynamikken og accelerationen. Dette tekniske specialudstyr kendes på de guldfarvede kalibre med M logo.


    Afhængigt af driftsforholdene og brugsmønsteret kan der forekomme driftsstøj fra bremserne, lige inden bilen holder helt stille, særligt ved våde vejforhold. Dette skyldes egenskaberne hos de anvendte materialer. Påvirkningen fra fugt og vejsalt kan medføre, at anlæggets bremseevne reduceres til at være på højde med et traditionelt bremseanlæg. Dette kan kortvarigt opleves som en reduceret bremseevne, som kan modvirkes ved at træde kraftigere på bremsepedalen, hvis dette er påkrævet.

Brændstofforbrug og CO2-udledning.

  • Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.

    Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.

    Værdierne angives ikke for et bestemt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men har alene til formål at gøre det muligt at sammenligne forskellige biltyper. Den CO2-udledning, der genereres ved fremstilling og levering af brændstof eller andre energikilder, indgår ikke i beregningen af CO2-udledningen, hvilket er i tråd med bestemmelserne i EF-direktivet 1999/94/EF.