BMW M

TEKNISKE DATA.

Vægt
Egenvægt i kg (EU)
1.930
Tilladt totalvægt i kg
2.440
Nyttelast i kg
585
Tilladt akseltryk for/bag i kg
1.215/1.260
Bagagerumsvolumen i liter
530
Anhængervægt 8 % (med bremse) i kg
2000
Forbrændingsmotor
Cylindre/ventiler
8/4
Slagvolumen i cm³
4.395
Slaglængde/boring i mm
88,3/89,0
Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
600 (441)/5.600-6.700
Maks. drejningsmoment (Nm) ved omdr./min.
750/1.800-5.600
Kompression :1
10,0
Præstationer
Tophastighed i km/t
250 (305*)
Acceleration 0-100 km/t i sek.
3,4
Forbrug
Bykørsel i km/liter
6,9
Landevejskørsel i km/liter
12,2
Blandet kørsel i km/liter
10.8-10.7
CO2-udledning ved blandet kørsel i g/km
243-246**
Tankindhold (ca.) i l
68
Hjul
Dækstørrelse for
275/40 ZR19 105Y XL
Dækstørrelse bag
285/40 ZR19 107Y XL
Fælgstørrelse og -materiale for
9,5 J x 19 tommer, letmetal
Fælgstørrelse og -materiale bag
10,5 J x 19 tommer, letmetal
Vægt
Egenvægt i kg (EU)
1940
Tilladt totalvægt i kg
2.440
Nyttelast i kg
575
Tilladt akseltryk for/bag i kg
1.215/1.260
Bagagerumsvolumen i liter
530
Anhængervægt 8 % (med bremse) i kg
2000
Forbrændingsmotor
Cylindre/ventiler
8/4
Slagvolumen i cm³
4.395
Slaglængde/boring i mm
88,3/89,0
Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
625 (460)/6.000
Maks. drejningsmoment (Nm) ved omdr./min.
750/1.800-5.800
Kompression :1
10,0
Præstationer
Tophastighed i km/t
250 (305*)
Acceleration 0-100 km/t i sek.
3.3
Forbrug
Bykørsel i km/liter
Landevejskørsel i km/liter
Blandet kørsel i km/liter
10.8-10.7
CO2-udledning ved blandet kørsel i g/km
243-246**
Tankindhold (ca.) i l
68
Hjul
Dækstørrelse for
275/35 ZR20 105Y XL
Dækstørrelse bag
285/35 ZR20 107Y XL
Fælgstørrelse og -materiale for
9,5 J x 20 tommer, letmetal
Fælgstørrelse og -materiale bag
10,5 J x 20 tommer, letmetal

Oplysninger om tallene

  • Brændstofforbruget og CO2-udledningerne for køretøjer mærket med (3) er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) og er herefter omkonverteret til de tilsvarende værdier under NEDC-normen (New European Driving Cycle) for at sikre sammenlignelighed mellem køretøjer. [Såfremt afgifter og beskatning af køretøjet er baseret på CO2-udledningen, kan der være afvigelse mellem den her angivne CO2-udledning for disse køretøjer og CO2-udledningen anvendt til beregning af beskatning og afgifter som følge af national lovgivning.]

    ** Foreløbige værdier.