Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der muligvis nogle funktioner, der kræver dit samtykke til brug af cookies.
Text Disclaimer
The content below presents a special purpose page that shall not be available in publish view. It's meant for authoring purposes only.
BMW-copilot
Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah)(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
Strømforbrug i kWh/100 km: 13,1-13,6
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 290-300
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200
Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah) med Range Extender(3):
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 13-14
Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 11,5-11,9
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 166,7
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 225-235
Typisk opnået total eldrevet rækkevidde i km: Op til 330
Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah)(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
Strømforbrug i kWh/100 km: 14,3
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 280
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200
Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah) med Range Extender(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 142,9
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 14
Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 12,5
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 220
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 330
Det anførte brændstofforbrug og CO2-udledningen er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med på det tyske marked, og det viste interval er baseret på de forskellige størrelser af valgte fælge og dæk.
Brændstofforbruget og CO2-udledningerne for køretøjer mærket med (3) er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) og er herefter omkonverteret til de tilsvarende værdier under NEDC-normen (New European Driving Cycle) for at sikre sammenlignelighed mellem køretøjer. [Såfremt afgifter og beskatning af køretøjet er baseret på CO2-udledningen, kan der være afvigelse mellem den her angivne CO2-udledning for disse køretøjer og CO2-udledningen anvendt til beregning af beskatning og afgifter som følge af national lovgivning.]
Specifikationerne for CO2-effektivitet fastlægges med udgangspunkt i EU-direktivet 1999/94/EF og gældende europæisk lovgivning på udarbejdelsestidspunktet. De anførte værdier for brændstofforbrug, CO2-udledning og energiforbrug er beregnet med afsæt i NEDC-cyklussen for klassifikationen.
En oversigt over brændstoføkonomi, CO2-emissioner og strømforbrug med tal for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside http://bilviden.dk/Energi-og-miljo.aspx.