BMW M3

BMW M

OVERSIGT OVER BMW M-MODELLERNE.

BMW MOVERSIGT OVER BMW M-MODELLERNE.
BMW M-modeller BMW M-køretøjer kørende på racerbane

OVERSIGT OVER UDVIKLINGEN AF BMW M-MODELLERNE.

Lidenskab for motorsport, eksklusivitet og perfektion – ledsag os gennem næsten 50 års historie med BMW M-køretøjer! Vi præsenterer dig for køretøjer lige fra den legendariske BMW M1 over M3 til den aktuelle BMW M8 med fantastisk ydelse og muligheden for at tilpasse modellerne helt efter dit eget temperament med udstyr fra BMW Individual og BMW M Performance Parts.

Læs mere

OVERSIGT OVER UDVIKLINGEN AF BMW M-MODELLERNE.

BMW M1 (E26).

BMW M-modeller BMW M1 E26 set forfra let drejet parkeret

Det første køretøj, som det daværende BMW Motorsport GmbH udviklede, begejstrede i slutningen af halvfjerdserne med sin tidløse kileform. Køretøjet blev designet af designlegenden Giorgio Giugiaro, og formen tager udgangspunkt i BMW Turbo, et studie fra BMWs mangeårige designer Paul Bracq fra 1972.  Den smalle dobbeltnyre, klaplygterne og de skarpe linjer forbinder æstetik og dynamik. Ydelsen er også legendarisk: Frem til 1983 var den det hurtigste tyske standardkøretøj. Supersportsvognen med centermotor opnår en maksimal hastighed, som ligger klart på den anden side af 260 km/h og skaber dermed traditionen for M gadekøretøjer. 

 

Der blev kun fremstillet 460 håndbyggede eksemplarer fra 1979 til 1981. Dem, som fik den unikke mulighed for at være fører i køretøjet, fortalte om de usædvanlige køreegenskaber, den formidable kurvedynamik og motoren på 3,5 liter, som lynhurtigt kørte op i omdrejninger.

 

Produktionstidsrum: 1978 – 1981 

Motorer: 3,5 liter (204 kW, 277 hk), 6-cylindret

Længde/bredde/højde: 4.359 mm/1.824 mm/1.138 mm

BMW ETTER-SERIE M COUPÉ (E82).

BMW M-modeller BMW Etter-serie M Coupé E82 set forfra let drejet kørende på vej

Selv om BMW Etter-serien allerede har overbevist førere siden 2004, som også sætter pris på sportslighed og fremragende køreegenskaber i et kompakt køretøj, fås BMW Etter-serien M Coupé først fra 2011. To turboladere sikrer, at den 6-cylindrede benzinmotor yder 340 hk (250 kW), som i kombination med den korte hjulafstand og den bredere sporvidde sammenlignet med den regulære BMW Etter-serie formidler en kørefornemmelse med usædvanlig dynamik. Der bliver fremstillet over 6.300 enheder frem til 2012. Tre år senere følger BMW M2 op på denne linje og viderefører det koncept, der består i at fusionere et kompakt køretøj med de bedste egenskaber i en sportsvogn.

 

Produktionstidsrum: 2011 – 2012

Motorer: 3,0 liter (250 kW, 340 hk), 6-cylindret

Længde/bredde/højde: 4.380 mm/1.803 mm/1.420 mm

BMW M2 (F87).

BMW M-modeller BMW M2 F87 set fra siden kørende på vej

Som efterfølger til BMW Etter-serien M Coupé har BMW M2 siden 2015 videreført linjen med dynamiske og kraftige, kompakte Coupé-modeller, som var grundlaget for BMW 2002 Turbo og BMW M3 (E30).

 

Det fremgår allerede af køretøjets markante, selvbevidste ydre med meget brede skærme og store luftindsugninger i frontspoileren. Den turboladede 6-cylindrede benzinmotor overbeviser med omdrejningsvillighed og kraft, der som ekstraudstyr kan overføres til vejbanen via en dobbeltkoblingsgearkasse. Fra 2018 overtager BMW M2 Competition med ekstra ydelse på 40 hk (30 kW), kun overgået af M2 CS (Club Sport) i et begrænset antal på 2.200, hvis motor yder 450 hk (331 kW). I alle udførelser sørger M undervognen for superskarpe køreegenskaber, præcis kontrol og køreglæde.

 

Produktionstidsrum BMW M2: 2015 – 2018, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020

Motorer: 3,0 liter (272 – 331 kW, 370 – 450 PS), 6-cylindret

Længde/bredde/højde: 4461 – 4468 mm / 1854 – 1871 mm / 1410 – 1414 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

BMW M-modeller BMW M3 G80 set forfra kørende på vej

Oprindeligt var BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) tænkt som gadeversionen af en racerbil, men interessen er så overvældende høj, at der sælges mange flere end de 5.000 eksemplarer, som kræves til homologering i gruppe A. Allerede køretøjets ydre fremtoning leder tankerne hen på ekstrem dynamik med de meget brede skærme, de ikoniske hækvinger og den nydesignede C-stolpe. Men også køretøjets kabine byder på alt det, som har vist sin værdi i motorsporten: indvendigt ventilerede bremseskiver, sportsgearkassen med det første gear placeret nederst i venstre side af skiftekulissen og den 4-cylindrede benzinmotor på 2,3 liter med 200 hk (143 kW).

 

Mens versionen til racerløb høster den ene sejr efter den anden, overgår BMW M3 alle forventninger til salget: Inklusive Cabriolet-versionen sælges der mere end 18.000 styk af køretøjet. Hertil kommer desuden den reviderede Evolution-version med 220 hk (154 kW) samt BMW M3 Sport Evolution med 2,5 liters slagvolumen og 238 hk (166 kW).

 

I 1992 fortsætter den anden generation af BMW M3 (E36) succeshistorien. Med markant større karrosseri fremstår køretøjet med kun ubetydelige optiske ændringer sammenlignet med den regulære model: såsom de aerodynamisk optimerede M sidespejle. Under frontklappen er der dog sket radikale ændringer: Den 6-cylindrede benzinmotor med 286 hk (210 kW) og variable, overliggende knastaksler (VANOS-system) muliggør en imponerende acceleration, og i forbindelse med modelplejen i 1995 øges slagvolumen med 200 cm3, ligesom motoren nu yder 321 hk (236 kW).

 

Ved årtusindskiftet præsenteres BMW M3 (E46) i udstillingslokalerne i sin tredje udgave, og et år senere følger BMW M3 Cabriolet. Den fortsætter grundidéen for BMW M3, som består i at kombinere lavest mulig vægt med størst mulig køredynamik. Med 343 hk (252 kW) er der mulighed for performance, som lever op til M generne. Udvendigt adskiller Coupé- og Cabriolet-modellerne sig fra standardmodellen med bredere sporvidde, gæller på forskærmen og power dome på frontklappen. 

I den BMW M3-model, der blev fremstillet fra 2007 til 2013, vækker flere nyheder opsigt: der fås kun tre karrosserivarianter, hvilket også gælder for de regulære modeller – Sedan (E90), Coupé (E92) og Cabriolet (E93). For første gang er en BMW M3 udstyret med en V8-motor. Den firecylindrede motor yder 420 hk (309 kW) og tager op til 8.300 omdrejninger pr. minut – den seriemotor med det højeste omdrejningstal, som BMW nogensinde har fremstillet! Med M Driver's Package (ekstraudstyr) opnår køretøjet således en maksimal hastighed på 280 km/h. 

Den femte generation af BMW M3 (F80) er fra 2014 igen udstyret med en 6-cylindret benzinmotor, der for første gang i en M3 er udstyret med turboladere. Drivlinjen afgiver sit maksimale drejningsmoment allerede ved 1.850 omdrejninger pr. minut og muliggør således hårde accelerationer i næsten alle situationer. Sedan-modellen er den eneste karrosseriform for BMW M3 med 431 hk (317 kW) – den tilhørende Coupé og Cabriolet hedder nu M4. De bredere skærme, M sidespejlene og det mørke M tag i kulfiber viser også omverdenen, at dette køretøj besidder usædvanlige køreegenskaber og køredynamik. Fra 2016 fås BMW M3 Competition, hvis motor yder 450 hk (331 kW) og som standard er udstyret med den adaptive M undervogn. 

 

Og i 2018 blev BMW M3 CS, hvis motorydelse igen øges med 10 hk til en samlet ydelse på 460 hk (338 kW), produceret i tre måneder.

 

BMW M3 (G80) fås fra 2021, og dens look adskiller sig radikalt fra standardudgaven af Sedan-modellen, idet den er udstyret med den store, lodrette dobbeltnyre. Den viderefører konceptet med at kombinere sportslighed, dynamik og hverdagsegenskaber fra den forrige BMW M3 – sportssedan-udgaven er udstyret med en manuel gearkasse med seks gear og en motor med 480 hk (353 kW), og i BMW M3 Competition, som ligeledes fås, yder den 510 hk (375 kW). 8-trins M Steptronic gearkassen med Drivelogic muliggør lynhurtige gearskift for maksimal køredynamik i kombination med den præcist afstemte M undervogn. 

 

Produktionstidsrum BMW M3: 1986 – i dag

Motorer: 2,3 – 3,0 liter (143 – 375 kW, 200 – 510 hk), 4-, 6-, 8-cylindret

Længde/bredde/højde: 4346 – 4794 mm / 1680 – 1887 mm / 1370 – 1431 mm

BMW M4 (F82, F83, G82).

BMW M-modeller BMW M4 G82 set fra siden let drejet parkeret

BMW 4-serie afløser Coupé-versionen af Treer-serien og udgør reelt nytænkning. Det helt selvstændigt udviklede køretøj adskiller sig markant fra BMW Treer-serien – med kabine, der er rykket tilbage, længere frontklap og kortere overhæng. Dette medfører samlet set et mere ekspressivt og kraftfuldt udtryk. Dette gælder også for BMW M4 Coupé, ligeledes for udførelserne M4 Coupé Competition (2016 – 2020) med en ydelse på 450 hk (331 kW) og M4 Coupé CS med 460 hk (338 kW) i årene 2017 og 2018. I mellemtiden fås M4 som Coupé GTS (2017 – 2018), der drives af en motor med 500 hk (368 kW). M4 Cabriolet og M4 Competition Cabriolet sørger for frisk vind i håret. Fælles for alle køretøjer er den 3,0-liters 6-cylindrede benzinmotor med en bi-udstødningsturbolader.

 

Den anden generation, som er markant længere og bredere, har et markant visuelt udtryk med dobbeltnyren, der står på højkant og skråner fremover. I M4 yder 3,0-liters benzinmotoren med 6 cylindre 480 (manuel gearkasse) eller 510 hk (8-trins automatgear) (353 eller 375 kW) og opnår en hastighed på 290 km/h med M Driver's Package (ekstraudstyr). Dynamik og smidighed understreges af det præcise, kompromisløse design.

 

Produktionstidsrum BMW M4: 2014 – i dag

Motorer: 3,0 liter (317 – 375 kW, 431 – 510 PS), 6-cylindret

Længde/bredde/højde: 4671 – 4794 mm / 1870 – 1887 mm / 1383 – 1394 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M-modeller BMW M5 F90 set forfra let drejet kørende på vej

I 1985 adskilte den første BMW M5 (E28S) sig rent optisk næsten ikke fra standardudgaven af Sedan-modellen. Men de håndfremstillede køretøjer er udstyret med den opdaterede motor fra BMW M1 og opnår dermed en hastighed på mere end 250 km/h. Med mere end 2.200 fremstillede køretøjer er grundstenen for topversionen af en af de mest succesfulde sportssedan-udgaver lagt.

 

I 1988 præsenteres der også en ny BMW 5-serie, nemlig M5 (E34S). I starten yder den 315 hk (232 kW), men i 1992 revideres motorerne. Nu opnår de en ydelse på 340 hk (250 kW) med en slagvolumen på 3,8 liter – og i et lille oplag på mindre end 900 eksemplarer fås køretøjet også som M5 touring. Takket være den perfekte kørefornemmelse og høje præcision under styringen virker også denne M5 suveræn og overlegen i enhver situation. 

 

I årene 1998 til 2003 erobrer BMW M5 (E39S) vejene med en 8-cylindret motor, der med en slagvolumen på fem liter yder 400 hk (294 kW). På dette tidspunktet er den mønstereksemplet på en sportssedan – hverdagsegenskaber til enhver situation, og alligevel matcher den næsten alle andre sportsvogne takket være dens performance og dynamik.

 

Efterfølgeren (E60) præsenteres først i udstillingslokalerne i 2005, og den efterfølges af Touring-versionen (E61) i 2007, som også bliver den sidste M5 med denne karrosseriform. Udstyret med en 10-cylindret motor og 507 hk opnår køretøjet en hastighed på 305 km/h med M Driver's Package (ekstraudstyr). 

 

I 2011 forsyner BMW M GmbH for første gang M5 med en drivlinje med dobbelt turbolader. Motoren yder 560 PS (412 kW) og er på dette tidspunkt den kraftigste model i BMWs modelprogram. To år senere fås den første M5 Competition-model med en let effektøgning til 575 hk (423 kW), og i 2014 yder den 8-cylindrede motor i specialmodellen ”30 Jahre M5” så 600 hk (441 kW) efter en revidering. Det maksimale drejningsmoment står til rådighed i hele omdrejningsområdet mellem 1.500 og 5.750 omdrejninger pr. minut, hvilket er usædvanligt – således er den maksimale accelerationsevne til rådighed i næsten alle situationer.

 

Den aktuelle BMW M5 (F90) har siden 2017 været tro mod produktlinjen og kombinerer den typiske M sportslighed med den komfort og elegance, som kendetegner BMW 5-serie Sedan. Med den velkendte motor fra den forrige M5, det nye firehjulstræk M xDrive og en 8-trins M Steptronic-gearkasse er kraftfuld acceleration og fremragende køredynamik typiske egenskaber ved dette køretøj fra BMW M GmbH. Kun overgået af BMW M5 Competition i 2018, som yder 25 hk mere og dermed overfører 625 hk (460 kW) til vejbanen. BMW M5 CS (Competition Sport) blev kun produceret i et år og yder 635 hk (467 kW), hvorved den accelererer fra 0 til 100 km/t på 3,0 sekunder. Kulfiberdele reducerer vægten for den ekstremt sportslige Sedan-udgave, hvis tophastighed først nedreguleres elektronisk ved 305 km/h (ekstraudstyr).

 

Produktionstidsrum BMW M5: 1985 – 1995, 1998 –2003, 2005 – i dag

Motorer: 3,5 – 5,0 liter (302 kW, 410 hk), 6-, 8-, 10-cylindret

Længde/bredde/højde: 4620 – 4966 mm / 1700 – 1903 mm / 1400 – 1512 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M-modeller BMW M6 F13 set fra siden let drejet kørende på vej

Allerede i 1984 kører den oprindelige udgave af M6 ud fra samlebåndet, BMW M635CSi Udstyret med den reviderede motor fra BMW M1 sikrer de 286 hk (210 kW) i Coupé-udgaven, som er designet af Paul Bracq, at den er én af de hurtigste sportsvogne, der kan fås på dette tidspunkt.

 

I 2005 præsenterer BMW efter udløb af BMW 8-serien (E31) igen markedet for en Coupé i luksusklassen. Køretøjet er designet af Chris Bangle og udstyret med alt det, der er typisk for en M Coupé: en usædvanligt kraftfuld 10-cylindret motor med 507 hk (373 kW), et karakterfast og selvbevidst design samt en indstillelig undervogn, som både er en garanti for komfort og præcision samt køredynamik. Dette gælder både for den lukkede version samt for Cabriolet-versionen af køretøjet.

 

I 2012 præsenteres efterfølgeren. Motoren har nu to cylindre færre, men alligevel markant højere ydelse. Dobbeltturbo-V8-benzinmotoren yder 560 hk (412 kW), i M6 Competition-udgaven 575 hk (423 kW). Motoren i Competition Coupé-udgaven revideres medio 2015 og overfører nu 600 hk (441 kW) til vejbanen via 7-trins dobbeltkoblingsgearkassen. Med M Driver's Package (ekstraudstyr) opnår BMW M6 således en maksimal hastighed på 305 km/h. Disse præstationer opnår Coupé-, Cabriolet- og Gran Coupé-udgaven, hvor sidstnævnte fås fra 2013. 

 

Produktionstidsrum BMW M6: 2005 – 2018

Motorer: 4,4 – 5,0 liter (373 – 441 kW, 507 – 600 hk), 8-, 10-cylindret

Længde/bredde/højde: 4871 – 4898 mm / 1855 – 1899 mm / 1372 – 1377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M-modeller BMW M8 F92 set bagfra let drejet parkeret med model

M8 Coupé har eksisteret i næsten 30 år: I starten af halvfemserne udviklede BMW-ingeniører en BMW M8 prototype med en V12-cylindret motor på basis af E31 Coupé-udgaven.

 

Men først i 2019 præsenteres en BMW med dette navn i udstillingslokalerne i form af BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabriolet-versionen (F91) og Gran Coupé (F93). To parallelt koblede turboladere hjælper den 8-cylindrede motor med at opnå et ydelse på 625 hk (460 kW), og med M Driver's Package (ekstraudstyr) bliver en hastighed et pænt stykke på den anden side af 300 km/h mulig. 

 

Men også når BMW M8 holder stille, præsenterer den sig som den perfekte kombination af sportslighed og luksus. Den radikale linjeføring er dynamisk og alligevel yderst elegant. Detaljer såsom kølergitteret i sort krom eller sidespejlkapperne i sort højglans sikrer en sportslig fremtoning. Denne fremhæves blandt andet af kulfibertaget, som er standardudstyr. Ydermere sørger den adaptive M undervogn, som tilpasser sig i forhold til den aktuelle køresituation, og understøtter BMW M xDrive, for uforlignelig køredynamik. Uanset om det drejer sig om Coupé-, Cabriolet- eller Gran Coupé-versionen med fire døre – disse køretøjer er fantastiske i enhver henseende.

 

Produktionstidsrum BMW M8 Competition: 2019 – i dag

Motorer: 4,4 liter (460 kW, 625 hk), 8-cylindret

Længde/bredde/højde 4867 – 5098 mm / 1907 – 1948 mm / 1353 – 1420 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M-modeller BMW X5 M F95 set bagfra let drejet parkeret

Den første sportslige SUV fra BMW bliver revideret af BMW M GmbH i 2009 i sin anden generation, og således opstår den første BMW X5 (E70). Den 4,4 liters V8-cylindrede benzinmotor, en af de hyppigst anvendte M drivlinjer, er udstyret med to turboladere og yder her 555 hk (408 kW). Ud over X6 M er det første gang, at en BMW er udstyret med xDrive-firehjulstrækket – naturligvis i en modificeret M variant. Køretøjet er designet med en diskret fremtoning, men besidder den klassiske M køredynamik.

 

Denne køredynamik besidder efterfølgeren (F85) også, og den er ligeledes udstyret med den 4,4-liters biturbo-motor, som her overfører 575 hk til vejen via den nye 8-trins M gearkasse. Den bedre aerodynamik i den tredje generation af BMW X5 fuldender billedet og fremhæves her ligeledes visuelt på diskret vis ved hjælp af typiske M pynteelementer såsom luftindsugningerne.

 

Også den næste generation af BMW X5 M (F95) kombinerer M og X gener på mesterlig vis ved hjælp af performance og køredynamik samt luksuriøst interiør og komfort. Den 8-cylindrede benzinmotor med turbolader yder 600 hk (441 kW) i BMW X5 M, i BMW X5 M Competition 625 hk (460 kW). Med M Driver's Package (ekstraudstyr) opnår SUV-versionen således en maksimal hastighed på 290 km/h. 

 

Produktionstidsrum BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – i dag

Motorer: 4,4 liter (408 – 460 kW, 555 – 625 PS), 8-cylindret

Længde/bredde/højde: 4854 – 4938 mm / 1933 – 2013 mm / 1739 – 1747 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M-modeller BMW X6 M F96 set fra siden let drejet parkeret



Fra 2008 vækker BMW X6 (E71) opsigt, da der er tale om den første Crossover fra BMW med udgangspunkt i Coupé og SUV. Og et år senere overbeviser den tilhørende M model, BMW X6 M, folk, som ønsker det bedste fra begge universer: SUV og sportsvogn, ekstrovert dominans og usædvanlig køredynamik. Med kombinationen af M xDrive og den 4,4-liters, 8-cylindrede M Twin Turbo benzinmotor (555 hk/408 kW) er der mulighed for en hidtil uhørt smidighed i denne SUV – uanset hvilket underlag, køretøjet kører på.

 

Fra 2015 står den anden generation af X6 M (F86) klar i startblokken med den 4,4-liters biturbo-motor med en effekt på 575 hk (423 kW), som kendes fra M5 og X5 M. Med M Driver's Package (ekstraudstyr) opnår køretøjet, som kombinerer en coupéagtig linjeføring med store luftindsugninger, en tophastighed på 280 km/h.

 

Resultatet af modelskiftet i 2019 er X6 M Competition (F96), som overfører sine formidable 625 hk (460 kW) til vejbanen via M xDrive med aktivt M differentiale og forener fordelene ved hæk- og firehjulstræk. Specifikke M højdepunkter forfiner det visuelle udtryk yderligere, såsom det sorte frontpyntegitter eller M gællerne med integreret M logo. BMW X6 M kombinerer luksus med suverænitet og ekstrem sportslighed – en ekstraordinær kombination!

 

Produktionstidsrum BMW X6 M: 2009 – i dag

Motorer: 4,4 liter (408 – 460 kW, 555 – 625 PS), 8-cylindret

Længde/bredde/højde: 4876 – 4948 mm / 1983 – 2019 mm / 1684 – 1697 mm

BMW Z3 M (E36/7, E36/8).

BMW M-modeller BMW Z3 M E36/8 set fra siden parkeret

I 1995 præsenterer BMW med den puristiske Z3 en Roadster, som bygger på den tidligere BMW Treer-serie compact (E36). Med motoren fra den daværende BMW M3 (E36) byder køretøjet fra 1997 på en usædvanlig ydelse, så den lige præcis hvad angår køredynamik og hurtig svingkørsel efterlader kraftigere motoriserede konkurrenter bag sig. Et år senere fås den lukkede version også som M model. Fra og med 2001 udruster BMW begge versioner – Coupé og Roadster – med motoren fra M3-efterfølgeren (E46), som med næsten samme ydelse muliggør en meget større grad af køredynamik på grund af dens omdrejningsvillige temperament. 

 

Produktionstidsrum BMW Z3 M: 1997 – 2002

Motorer: 3,2 liter (236 – 239 kW, 321 – 325 PS), 6-cylindret

Længde/bredde/højde: 4025 mm / 1740 mm / 1279 mm

BMW Z4 M ( E85, E86, G29).

BMW M-modeller BMW Z4 M G29 set fra siden let drejet kørende på vej

Efterfølgeren til Z3 Roadster- og Coupé-versionen bliver markant større og tilbyder meget mere komfort, hvorfor den får navnet Z4. Køretøjet, som er designet af Chris Bangle, fås fra revideringen i 2006 også som Z4 M med motoren fra BMW M3 (E46), nu med den fulde ydelse på 343 hk (252 kW). Roadster (E85) og Coupé (E86) kom i øvrigt på markedet samtidig. 

 

I forbindelse med efterfølgeren E89 producerer BMW ikke en M version, i stedet fås G29 som M40i. Med en bred, flad front og langstrakt frontklap viderefører den designkonceptet fra Roadster-versionen, som byder på et kraftfuldt udtryk og ekstremt sportslige køreegenskaber. Det sikrer motoren med 340 hk (250 kW), den adaptive M undervogn og M sportsdifferentialet.

 

Produktionstidsrum BMW Z4 M: 2006 – 2008, 2019 – i dag

Motorer: 3,0 – 3,2 liter (250 – 252 kW, 340 – 343 hk), 6-cylindret

Længde/bredde/højde 4091 – 4321 mm / 1781 – 1861 mm / 1268 – 1304 mm

BMW M-modeller BMW køretøjer parkeret foran BMW forhandler

BMW BRUGTE KØRETØJER.

BMW M-modeller BMW M8 F92 set bagfra let drejet parkeret med model

BMW M8 COUPÉ.

BMW M-modeller BMW X6 M F96 set fra siden let drejet parkeret

BMW X6 M.

BMW M-modeller BMW M3 G80 set forfra kørende på vej

BMW M3.

BMW M-modeller BMW M8 Cabriolet F91 set fra siden let drejet parkeret

BMW M8 CABRIOLET.

BMW M-modeller BMW M4 G82 set fra siden let drejet parkeret

BMW M4.

BMW M-modeller BMW M8 Gran Coupé F93 set fra siden let drejet parkeret

BMW M8 GRAN COUPÉ.

BMW M-modeller BMW M5 F90 set forfra let drejet kørende på vej

BMW M5.

BMW M-modeller BMW X5 M F95 set bagfra let drejet parkeret

BMW X5 M.