Tilgængelighedserklæring.
BMW Danmark A/S (herefter benævnt “BMW”) designer virksomhedens website med henblik på at det er tilgængeligt i overensstemmelse med kravene i ”Lov nr. 801 af 7. juni 2022 om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester (Tilgængelighedsloven) med senere ændringer”. Denne tilgængelighedserklæring omfatter tilbuddet på www.bmw.dk.
Tilgængelighedsloven kræver især, at tjenesteudbydere blandt andet skal designe e-handelstjenester, så de er tilgængelige og kan bruges af personer med handicap på normal vis, uden særlige vanskeligheder og i princippet uden ekstern bistand. Disse krav er yderligere specificeret i Tilgængelighedsloven, særligt lovens bilag. I tillæg til de tekniske krav, forpligter loven tjenesteudbydere til at gøre visse oplysninger tilgængelige i et tilgængeligt format.
Generel beskrivelse af tjenesten samt beskrivelser og forklaringer, der er nødvendige for at forstå, hvordan tjenesten fungerer.
BMW tilbyder forskellige e-handelstjenester (nedenfor kaldet "tjenester") på sit website, som gør det muligt for kunder at købe tjenester og anmode om pristilbud på produkter online. De tilgængelige tjenester beskrives nedenfor. Onlineindhold, der ikke er inkluderet i de beskrevne tjenester, er muligvis (endnu) ikke helt tilgængeligt.
Bestilling af biler online.
Bestilling af et køretøj online starter på BMW's hjemmeside . Afhængigt af tilgængelighed er forskellige muligheder tilgængelige for køretøjsordrer:
BMW ConnectedDrive.
I BMW ConnectedDrive Store får kunder adgang til digitale tjenester til deres BMW. Kunder kan online købe opgraderinger og digitale tjenester, der er tilgængelige for deres bil. Et BMW ID kræves, og bilen skal være tilknyttet dette ID.
Tidsbestilling til service.
Kunder kan online bestille service hos en BMW forhandler/serviceværksted ved at vælge de ønskede tjenester til deres bil og vælge et ledigt tidspunkt for servicen.
My BMW ID.
Ved at oprette et My BMW ID kan kunder logge ind på vores hjemmeside for at få adgang til flere funktioner, såsom at gemme konfigurerede ønskebiler, administrere deres finansiering eller opgradere digitale tjenester.
Overholdelse af tilgængelighedskrav.
BMW Danmark A/S tilstræber at gøre virksomhedens website tilgængeligt på en række forskellige måder og forberede det til brug af hjælpeteknologier. Til dette formål er udviklingen af webstederne i overensstemmelse med de tekniske standarder i den europæiske standard EN 301 549 og succeskriterierne i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, der henvises til heri, på overensstemmelsesniveau A og AA.
De relevante undersider til websitet indeholder også den information, der er krævet i henhold til Tilgængelighedsloven på en tilgængelig måde.
Feedback og kontakt.
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.
Telefon: +45 70 15 61 56
E-mail: dk.kundesupport@bmwgroup.com
Åbningstid: Mandag til fredag, kl. 8-16.
Opdatering af erklæringen.
Denne tilgængelighedserklæring blev sidst opdateret den 27-06-2025.