BMW TWINPOWER TURBO-MOTORER.

Større sult. Mindre tørst.

BMW TWINPOWER TURBO-MOTORER.

Større sult. Mindre tørst.

Innovative benzin- og dieselmotorer med BMW TwinPower Turbo-teknologi er hjertet i alle vores biler Motorerne forener de nyeste indsprøjtningssystemer med fuldt variabel ydelsesstyring og innovativ turboteknologi.

BMW TwinPower Turbo-motorer.Større sult. Mindre tørst.

Innovative benzin- og dieselmotorer med BMW TwinPower Turbo-teknologi er hjertet i alle vores biler Motorerne forener de nyeste indsprøjtningssystemer med fuldt variabel ydelsesstyring og innovativ turboteknologi.

Læs mere

BMW TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Den innovative 3-cylindrede benzinmotor med sin unikke, rolige motorgang, den 4-cylindrede benzinmotor og den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der har vundet prisen som "Engine of the Year" flere gange – de sætter alle nye standarder i segmentet. Seneste generation af BMW EfficientDynamics-motorfamilien er endnu mere økonomisk, har endnu lavere udledning og udvikler endnu flere kræfter end de modeller, de afløser.
For at kunne øge effektiviteten og dynamikken forener denne teknologipakke, der udgør en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien, den nyeste indsprøjtningsteknologi og den fuldt variable ventilstyring Valvetronic med dobbelt VANOS og avanceret turboteknologi. Resultatet er et ekstremt effektivt motorsystem, som på bedste vis illustrerer den knowhow, som BMW's motoringeniører besidder.

TO DISCIPLINER. EN VINDER.

Endnu højere ydelse, endnu lavere forbrug. Den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor.

TO DISCIPLINER. EN VINDER.

Endnu højere ydelse, endnu lavere forbrug. Den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinrækkemotor.

BMW M4 Coupé: Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 11,4 [12,0] CO2-Emissionen i g/km (blandet kørsel): 204 [194]

Læs mere

BMW TWINPOWER TURBO-DIESELMOTORER.

BMW TwinPower Turbo-dieselmotorerne er kendetegnet ved systematisk at implementere BMW EfficientDynamics-principperne i selve konstruktionen og formår derved at forene topværdier for både driftsøkonomi, kraftudvikling og gangkultur med et lavt brændstofforbrug. Motorerne er yderst effektive og byder på ekstremt begejstrende køredynamik. Samtidig leverer både de 3-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselmotorer, de innovative 4-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselmotorer og de yderst kraftfulde 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-dieselrækkemotorer kultiveret motorydelse med imponerende lave udledningsværdier og minimal friktion. Det er din garanti for ren køreglæde. Dieselmotorerne i BMW EfficientDynamics-motorfamilien er konstrueret i aluminium og gør brug af turboladning med variabel turbinegeometri. Brændstoffet sprøjtes direkte ind i forbrændingskammeret med seneste generation af indsprøjtningsteknologien common rail.

8-TRINS STEPTRONIC-GEARKASSE. ALTID ET GEAR FORAN.

Den forudseende 8-trins Steptronic-gearkasse sikrer perfekt kraftudfoldelse, et lavere brændstofforbrug og mere sportslig køredynamik.

8-TRINS STEPTRONIC-SPORTSGEARKASSE.

8-trins Steptronic-sportsgearkassen begejstrer med endnu højere gearskiftekomfort og generelt bedre kørekomfort ved at reducere afstanden mellem de enkelte gear, hvilket afstedkommer mindre spring i motoromdrejningerne. På denne måde forener gearkassen høj komfort med mærkbart større dynamik og en væsentlig brændstofbesparelse. Og med Launch Control imponerer bilen, allerede inden det går løs. Nøgleordet er maksimal acceleration. Tryk kort på DSC-knappen, sæt gearvælgeren i position ”S”, træd hårdt på bremsen, og tryk speederen i bund – når du så slipper bremsen, vil du opleve, hvad drejningsmoment betyder. Og hvordan det føles, når glædestårer løber vandret.

BMW BluePerformance.

BMW Blue Performance-teknologien reducerer mængden af kvælstofoxider (NOx), der udledes fra dieselmotoren, til et minimum. I nogle modeller anvendes der ud over et dieselpartikelfilter og en NOx-katalysator også en SCR-katalysator (SCR = Selective Catalytic Reduction) med AdBlue®-indsprøjtning. Disse teknologier gør det muligt at optimere udledningen fra dieselmotorerne.

Læs mere

BRÆNDSTOFFORBRUG OG CO2-UDLEDNING.

Værdierne uden parentes gælder for standardmodellen med standardgearkasse, værdier i parentes gælder for samme model, men med en anden gearkasse.

Det anførte brændstofforbrug og CO₂-udledning er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med, og det viste interval er baseret på de forskellige konfigurationsmuligheder (standardudstyr og ekstraudstyr). De modeller, der er afbildet, afspejler biler, der forhandles på det tyske marked. Der kan dermed forekomme afvigelser fra de beskrevne modelvarianter og det beskrevne udstyr i forhold til biler, der forhandles i Danmark. Du kan få yderligere oplysninger hos din BMW forhandler.

* Brændstofforbruget, CO₂-udledningerne og strømforbrug er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Registreringsafgiften er baseret på, bland andet, bilens brændstofforbrug. Beregningen af registreringsafgiften baseres i Danmark, frem til 1. april 2019, på en korreleret værdi af det opnåede WLTP-testresultat.

Mere information om udledninger og WLTP-kørecyklussen findes på www.bmw.dk/wltp.

En oversigt over brændstofforbrug, CO₂-udledninger og strømforbrug for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder, og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside www.bilviden.dk.

 

Generelle vilkår og ansvarsfraskrivelse.

Vi tager forbehold for fejl og mangler. Vi tilstræber, at indholdet er ajour, men vi kan ikke garantere, at indholdet til enhver tid er korrekt. BMW.dk kan ikke betragtes som en komplet guide til vores produkter og ydelser.

BMW Danmark A/S forbeholder sig retten til når som helst at foretage ændringer i priser, specifikationer og udstyr. For mere information om bilernes standard- og ekstraudstyr se www.bmw.dk/udstyr.

Læs mere