SUGER BLIKKE TIL SIG. MED 575 HK.

Den 8-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinmotor i BMW X6 M.

Ekstrem køreglæde kræver førsteklasses komponenter. Udgangspunktet er masser af kræfter og den rigtige dosering. Læg dertil suveræn mellemacceleration og stamina. Først accelerere kraftigt, så holde farten. En kort opbremsning efterfulgt af ny acceleration. Maksimal kraftudvikling igen og igen. Det er en opgave, som den enorme motor i BMW X6 M er som skabt til. Med M TwinPower Turbo-teknologien fra BMW EfficientDynamics, som omfatter Valvetronic, direkte benzinindsprøjtning og innovativ turboteknologi.

BMW M TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Biturbo, direkte indsprøjtning og typisk M finjustering sikrer, at motoren reagerer med lynhurtig respons, kraftig fremdrift og suveræn trækkraft på selv den mindste berøring af speederen.
Et motorsportsegnet kølekoncept samt ekstra afskærmning af bundkarret og en ekstra oliepumpe gør denne M motor klar til udfordringer af enhver slags. Talrige innovationer såsom en konstruktion helt uden brug af bøsninger eller en smedet krumtapaksel i letvægtskonstruktion fortsætter det intelligente letvægtskoncept, forbedrer dynamikken og accelerationen, sænker forbruget og gør det muligt at opnå en ideel vægtfordeling i bilen med ca. 50 % af vægten på hver aksel. Som tak for alle disse anstrengelser kan du glæde dig over helt nye og unikke køreoplevelser, der understøttes af lyden fra M motoren.

  • M TwinPower Turbo
    Cylindre/ventiler
    8/4
    Slagvolumen i cm³
    4395
    Slaglængde/boring i mm
    88,3/89,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    575 (423)/6000-6500
    Maks. drejningsmoment (Nm) ved omdr./min.
    750/2200-5000
    Kompression :1
    10,0

Oplysninger om tallene.

  • Værdierne uden parentes gælder for standardmodellen med standardgearkasse, værdier i parentes gælder for samme model, men med en anden gearkasse.

    (1) Værdierne er gældende frem til 15. april 2018. Få mere at vide hos din BMW forhandler.

    Det anførte brændstofforbrug og CO2-udledningen er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med på det tyske marked, og det viste interval er baseret på de forskellige størrelser af valgte fælge og dæk. De modeller, udstyrsvarianter og konfigurationsmuligheder (standardudstyr og ekstraudstyr), der er afbildet, afspejler de biler, der forhandles på det tyske marked. I andre EU-lande kan der forekomme afvigelser fra de beskrevne modelvarianter og det beskrevne udstyr. Du kan få yderligere oplysninger hos din BMW forhandler. Vi tager forbehold for ændringer i konstruktion og udstyr samt trykfejl i dette katalog. Med forbehold for trykfejl. Der er ikke taget højde for markedsspecifikt udstyr.

    Værdierne ved køretøjer med fodnoten (2) er foreløbige.

    Brændstofforbruget og CO2-udledningerne for køretøjer mærket med (3) er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) og er herefter omkonverteret til de tilsvarende værdier under NEDC-normen (New European Driving Cycle) for at sikre sammenlignelighed mellem køretøjer. Såfremt afgifter og beskatning af køretøjet er baseret på CO2-udledningen, kan der være afvigelse mellem den her angivne CO2-udledning for disse køretøjer og CO2-udledningen anvendt til beregning af beskatning og afgifter som følge af national lovgivning.

    Få mere at vide om udledninger og WLTP-kørecyklussen på www.bmw.dk/wltp.

    En oversigt over brændstoføkonomi, CO2-emissioner og strømforbrug med tal for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside www.bilviden.dk.