SUGER BLIKKE TIL SIG. MED 575 HK.

Den 8-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinmotor i BMW X5 M.

Ekstrem køreglæde kræver førsteklasses komponenter. Udgangspunktet er masser af kræfter og den rigtige dosering. Læg dertil suveræn mellemacceleration og stamina. Først accelerere kraftigt, så holde farten. En kort opbremsning efterfulgt af ny acceleration. Maksimal kraftudvikling igen og igen. Det er en opgave, som den enorme motor i BMW X5 M er som skabt til. Med M TwinPower Turbo-teknologien fra BMW EfficientDynamics, som omfatter Valvetronic, direkte benzinindsprøjtning og innovativ turboteknologi.

Læs mere

BMW TWINPOWER TURBO-BENZINMOTORER.

Den nyeste generation af BMW TwinPower Turbo-benzinmotorer begejstrer med temperamentsfuld kraftudvikling og spontan motorrespons fra helt lave omdrejninger. De er samtidig mere økonomiske, renere og kraftigere end forgængerne. Denne innovative konstruktion er en milepæl inden for BMW EfficientDynamics-strategien og forener de nyeste indsprøjtningsteknologier og fuldt variabel ventilstyring Valvetronic inkl. dobbelt VANOS med innovativ turboteknologi for at øge både effektiviteten og dynamikken. Resultatet er en ekstremt effektiv motor, som på imponerende vis understreger BMW’s kompetencer som motorkonstruktør. Den 6-cylindrede BMW TwinPower Turbo-benzinrækkemotor, der flere gange har vundet ”Engine of the Year Award”, høster bred anerkendelse for sin dynamiske kraftudvikling, fornemme gangkultur og imponerende effektivitet. Det gennemprøvede teknologikoncept i motorerne fra EfficientDynamics-programmet anvendes i næsten alle vores benzinmotorer.

  • M TwinPower Turbo
    Cylindre/ventiler
    8/4
    Slagvolumen i cm³
    4395
    Slaglængde/boring i mm
    88,3/89,0
    Ydelse i hk (kW) ved omdr./min.
    575 (423)/6000-6500
    Maks. drejningsmoment (Nm) ved omdr./min.
    750/2200-5000
    Kompression :1
    10,0

Oplysninger om tallene.

  • Værdierne uden parentes gælder for standardmodellen med standardgearkasse, værdier i parentes gælder for samme model, men med en anden gearkasse.

    Det anførte brændstofforbrug og CO₂-udledning er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med, og det viste interval er baseret på de forskellige konfigurationsmuligheder (standardudstyr og ekstraudstyr). De modeller, der er afbildet, afspejler biler, der forhandles på det tyske marked. Der kan dermed forekomme afvigelser fra de beskrevne modelvarianter og det beskrevne udstyr i forhold til biler, der forhandles i Danmark. Du kan få yderligere oplysninger hos din BMW forhandler.

    * Brændstofforbruget, CO₂-udledningerne og strømforbrug er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Registreringsafgiften er baseret på, blandt andet, bilens brændstofforbrug. Beregningen af registreringsafgiften baseres i Danmark, til og med 31. december 2020, på en korreleret værdi af det opnåede WLTP-testresultat.

    Mere information om udledninger og WLTP-kørecyklussen findes på www.bmw.dk/wltp.

    En oversigt over brændstofforbrug, CO₂-udledninger og strømforbrug for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder, og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside www.bilviden.dk.

     

    Generelle vilkår og ansvarsfraskrivelse.

    Vi tager forbehold for fejl og mangler. Vi tilstræber, at indholdet er ajour, men vi kan ikke garantere, at indholdet til enhver tid er korrekt. BMW.dk kan ikke betragtes som en komplet guide til vores produkter og ydelser.

    BMW Danmark A/S forbeholder sig retten til når som helst at foretage ændringer i priser, specifikationer og udstyr. For mere information om bilernes standard- og ekstraudstyr se www.bmw.dk/udstyr.