KØREOPLEVELSER, DER GØR DIG HELT ELEKTRISK.

Udledningsfrit motorkoncept til storbyens trafik.

At finde nye mobilitetsløsninger betyder, at man må tænke langt videre end blot miljø og dynamisk køreglæde. Det innovative BMW eDrive-motorkoncept er udledningsfrit og byder på unik køreglæde og samtidig en afslappende, næsten helt lydløs køreoplevelse.

KØREOPLEVELSER, DER GØR DIG HELT ELEKTRISK.Udledningsfrit motorkoncept til storbyens trafik.

At finde nye mobilitetsløsninger betyder, at man må tænke langt videre end blot miljø og dynamisk køreglæde. Det innovative BMW eDrive-motorkoncept er udledningsfrit og byder på unik køreglæde og samtidig en afslappende, næsten helt lydløs køreoplevelse.

Læs mere

BMW eDRIVE.

BMW eDrive er en innovativ nyudvikling inden for rammerne af BMW EfficientDynamics-teknologien. Den imponerende dynamiske elmotor, der er udviklet og produceret af BMW, sørger sammen med højvoltbatteriet med litium-ion-teknologi og intelligent energistyring for ren køreglæde og effektivitet. BMW i3 er perfekt afstemt til kørselsbehovet i byen og har samtidig overskud til længere ture, uden at du behøver at bekymre dig om rækkevidden.

  • Elmotor
  • Højvoltbatteri med litium-ion-teknologi
  • Intelligent energistyring

250 Nm TORQUE FROM A STANDING START.

Den momentstærke elmotor i BMW i3 trækker majestætisk fra den øvrige trafik og henviser selv meget kraftigere biler til sekundære placeringer på de første meter.
BMW i3 glider næsten helt lydløst gennem byens trafik. Med motorens kraftige moment, baghjulstræk og en kompakt vendediameter er den både dynamisk og smidig.

Læs mere

250 Nm TORQUE FROM A STANDING START.

DYNAMIK.

Fascinerende køredynamik.

Innovativ køreglæde. Kombinationen af en kraftig elmotor, der med sit enorme permanente drejningsmoment sikrer imponerende accelerationsværdier, bilens meget lave tyngdepunkt og en nærmest perfekt vægtfordeling giver BMW i3 fascinerende dynamiske køreegenskaber.
Elmotorens høje drejningsmoment er til rådighed i et meget stort omdrejningsområde, og det sikrer den homogene kraftudvikling. Gearkassen er udviklet med kun ét geartrin, som via elektroniske reguleringskredsløb sørger for at sende kræfterne til baghjulene og at accelerere BMW i3 jævnt og uden krafttab til tophastigheden på 150 km/t.

RÆKKEVIDDE.

I de seneste år har testkunder tilbagelagt mere end 20 mio. kilometer i eldrevne biler fra BMW Group. Alle disse erfaringer har vi kunnet trække på ved udviklingen af motorkonceptet i BMW i3, hvor det ved typisk pendlerkørsel kun vil være nødvendigt at lade højvoltbatteriet op hver anden eller tredje dag – BMW i3, der har en rækkevidde på op til 160 km*, er dermed perfekt egnet til hverdagens transportbehov. BMW i3 med Range Extender øger endda bilens aktionsradius til imponerende 300 km*. Bilens dynamiske rækkeviddedisplay viser dig, hvilke destinationer du umiddelbart vil kunne nå, og afhængigt af din destination anbefaler rækkeviddeassistenten dig at skifte til køreprogrammet ECO PRO, som kan forlænge den rent elektriske rækkevidde med ca. 30 %.*
* intern forbrugsmåling foretaget af BMW. Rækkevidden afhænger af forskellige faktorer, herunder især personlig kørestil, vejens beskaffenhed, udetemperaturen, brug af varme-/klimaanlæg og forvarmningsfunktion.

BMW i3 mobilitetstjek.

Imponerende rækkevidde. Din eldrevne aktionsradius.

  • Køreprogrammer

RANGE EXTENDER.

Ekstra rækkevidde.

Med en rækkevidde på op til 160 km* i standardprogrammet COMFORT klarer BMW i3 langt de fleste køreture, som en typisk pendlerbil bruges til. Hvis du har brug for jævnligt at tilbagelægge større afstande i BMW i3, så kan du med ekstraudstyret Range Extender (REx) øge rækkevidden helt op til 300 km.* Rækkeviddeforlængeren REx er en lille, ekstremt vibrationssvag og lydsvag benzinmotor. Denne motor driver en generator, som lader højvoltbatteriet op med strøm, så du kan køre videre.
* intern forbrugsmåling foretaget af BMW. Rækkevidden afhænger af forskellige faktorer, herunder især personlig kørestil, vejens beskaffenhed, udetemperaturen, brug af varme-/klimaanlæg og forvarmningsfunktion.

  • Brændstofforbrug/CO2-udledning